مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از پیگیری توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۶۸۶ کلنی در کبودراهنگ سالانه افزون‌بر ۱۳۰ تن عسل تولید می‌کنند.

تولید بیش از ۱۳۰ تن عسل در کبودرآهنگ

به گزارش قدس انلاین، علی سرخوش به فعالیت ۱۲۶ واحد زنبورداری در شهرستان کبودراهنگ اشاره و اظهار کرد: ۷۳ واحد زنبوری با ۷ هزار و ۹۸۵ کلنی در بخش مرکزی، ۱۹ واحد با ۴۳۳ کلنی در بخش شیرین‌سو و ۳۴ واحد با سه هزار و ۲۶۸ کلنی در بخش گل‌تپه فعال هستند.

وی  بر دقت آمار ارائه شده تاکید کرد و گفت: بر اساس عملیات میدانی سرشماری زنبورستان‌ها، آمارهای ارائه شده دقیق و مستند است از همین رو برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه صنعت زنبورداری شهرستان به عنوان خوشه صنعتی پیشنهاد شده به طوری که آموزش‌های بلندمدت همچنین هماهنگی لازم با ادارات ذیربط مبنی بر لحاظ تسهیلات مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرخوش کبودراهنگ را مستعد افزایش تولید عسل دانست و اضافه کرد: وسعت شهرستان و منابع بکر طبیعی می‌تواند خاستگاه عسل دارویی با کیفیت باشد به نحوی که تولید عسل طبیعی و ارگانیک در این شهرستان زمینه لازم برای برندسازی و تجاری شدن را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.