۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 949335

روند حرکت دلار در ۱۰ روز گذشته نشان می دهد قیمت اسکناس آمریکایی به کف قیمتی خود در سال جاری در حال نزدیک شدن است.

حرکت دلار به کف قیمتی خود در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، بررسی روند قیمت دلار در بازار غیر رسمی نشان می دهد که این ارز کف حمایتی مهم خود را از دست داده و گارد نزولی گرفته و در روزهای گذشته به کاهش خود ادامه داده است.

آخرین قیمت‌های بازار غیر رسمی حکایت از دلار ۴۹هزار ۷۵۰ تومانی دارد که این رقم تا ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان نیز پایین تر خواهد آمد.

این مهم در حالی است که دلار در دو ماه نیم اخیر کف قیمتی ۵۰ هزار تومان را از دست نداده بود، حالا به سمت پایین‌ترین قیمت خود در سال جاری یعنی 47 هزار تومان در حال حرکت است.
قدرت چانه زنی خریداران ارز در بازار غیر رسمی به عنوان یک مولفه مهم در تشخیص روند آینده قیمت شناخته می‌شود، چرا که اگر انتظارات تورمی فروشندگان پایین باشد، محدوده تخفیف‌های آن‌ها نیز باز تر خواهد شد و افزایش قدرت چانه زنی خریداران به نوعی مقدمه ای بر کاهش قیمت است.

هم اکنون به صورت میدانی نیز طرف عرضه دلار قوی تر از تقاضای آن به نظر می‌آید که همین موضوع روند ادامه دار کاهش قیمت را تایید می کند.
این در شرایطی است که بانک مرکزی به عنوان بازار ساز فعال تر از همیشه در بازار حضور دارد و بعید به نظر میرسد این بانک شرایط لازم برای رگلاتوری بازار را در اختیار نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.