آلبوم موسیقی «انتظار» اثر مشترک محمد معتمدی و رامبراندتریو، از سوی نشریه «nrc» به عنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۲۳ کشور هلند معرفی شد.

«انتظار» محمد معتمدی بهترین آلبوم ۲۰۲۳ هلند شد

به گزارش قدس آنلاین، آلبوم موسیقی «انتظار» با خوانندگی محمد معتمدی و همراهی گروه «رامبراند تریو» از اصلی‌ترین گروه‌های جَز در هلند ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ در شهر آمستردام در کلیسایی قدیمی به نام «اُرگل پارک» و به صورت زنده و تک برداشتی ضبط شده است. شرکت «جاست لیسن ریکوردز» ناشر این آلبوم است و صدابرداری زنده این آلبوم را هم برعهده داشته است.

رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه «رامبراند تریو» هستند.

در اجرای آلبوم «انتظار» از سازهای قدیمی، اُرگ‌های قدیمی، هارپسیکوردهای قدیمی و سازهای باستانی و قدیمی اروپایی استفاده شده است.

آلبوم «انتظار» هفت قطعه دارد، که عنوان و توضیح هر قطعه به این شرح است:‌ «نخستین آهنگ «انتظار» نام دارد که آهنگی ترکی است. قطعه بعدی «از خون جوانان وطن» نام دارد؛ در این قطعه از شعر معروف عارف قزوینی در تصنیف معروفی با همین نام استفاده شده اما در اینجا شعر به صورت بداهه و آوازی اجرا شده است.

«انتظار» محمد معتمدی بهترین آلبوم ۲۰۲۳ هلند شد

تصنیف «بهار دلکش»؛ این قطعه با برداشتی تازه و ملودی جدیدی نسبت به تصنیف قدیمی «بهار دلکش» اجرا شده است. آهنگ «کوزه‌گر» آوازخوانی بداهه براساس اشعار خیام است. «دمی با هم به سر بردن» با غزلی از حافظ اجرا شده و شامل آواز و همراهی سازهای پرکاشن و بدون حضور سازهای ملودیک است.

«در میان باغ» قطعه‌ای آوازی با شعری از حافظ است. قطعه پایانی این آلبوم هم به دکلمه یکی از غزل‌های حافظ اختصاص دارد. معتمدی در این قطعه غزلی از حافظ را با مطلع «نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر» با موسیقی رامبراند تریو دکلمه کرده است.

آلبوم «انتظار» پاییز امسال در بازار بین‌المللی موسیقی منتشر شد و به زودی در بستر پلتفرم‌های داخلی هم در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.

نشریه معتبر «nrc» یکی از معتبرترین نشریات هلند، لیستی از ۲۵ آلبوم برتری که سال ۲۰۲۳ در هلند منتشر شده‌اند را ارائه کرده و در این میان آلبوم «انتظار»، اثر مشترک محمد معتمدی و «رامبراند تریو» را به عنوان بهترین آلبوم سال در این کشور معرفی کرده است.

در کارنامه هنری معتمدی آثار ماندگاری وجود دارد که برخی از آنها حاصل همکاری با گروه‌ها و هنرمندان خارجی است. پیش‌بینی می‌شود که همکاری جدید معتمدی با «رامبراند تریو» آغازگر فصل جدیدی از فعالیت‌های این خواننده موسیقی ایرانی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.