یک ژنرال بازنشسته فرانسوی و فرمانده اسبق ناتو، با ترسیم تصویری هولناک برای اوکراین در چند ماه آتی، گفت که کی‌یف باید امیدوار باشد تا در زمستان، قلمرو بیشتری را از دست ندهد.

ژنرال فرانسوی: زمستان وحشتناکی در انتظار اوکراین است

به گزارش قدس آنلاین، ژان پل پالومِرو، فرمانده اسبق ستاد کل نیروی هوایی فرانسه بر این باور است که کی‌یف و حامیان غربی‌اش باید امیدوار باشند که اوکراین در زمستان پیش رو، قلمرو بیشتری را از دست ندهد.

پالومِرو اظهار داشت: زمستان وحشتناکی در انتظار اوکراینی‌ها است. نباید چشمان‌مان را ببندیم. در بهترین حالت، آنها قادر خواهند بود تا از مواضع و اراضی که هم‌اکنون در اختیار دارند، دفاع کنند. حالت بهتری در کار نیست.

وی که پس از ترک نیروی هوایی در سال ۲۰۱۲، به عنوان یکی از دو تئوریسین ناتو فعالیت کرد، با اشاره به لزوم افزایش کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین، گفت: اروپایی‌ها اگر خواستار حمایت از عملیات‌های جنگی اوکراین هستند، باید سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتری داشته باشند که البته در حال حاضر، چنین اتفاقی نیفتاده است.

ژنرال فرانسوی: زمستان وحشتناکی در انتظار اوکراین است

ژنرال بازنشسته فرانسوی در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که امانوئل ماکرون، رییس جمهور این کشور در بازدید از نیروهای فرانسوی مستقر در اردن، وعده داد تا به حمایت از اوکراین ادامه دهد. ماکرون در این بازدید گفته بود که «نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه پیروز شود.»

با این وجود، ماکرون چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگویی اذعان کرد که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش از طریق تحریم، موفق به فلج کردن اقتصاد روسیه نشده‌اند.

پس از مخالفت ویکتور اوربان، نخست مجارستان با بسته پیشنهادی ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا، این بلوک در مسیر تصویب تازه‌ترین دور کمک به کی‌یف ناکام ماند. این در حالی است که مناقشات سیاسی و حزبی در آمریکا نیز به عدم تصویب بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین شده است.

پالومِرو همچنین با انتقاد و ابراز تاسف درباره مناقشات فزاینده در غرب برای تامین کمک بیشتر برای اوکراین، اضافه کرد: پیام روشن است. حالا باید حرف و عمل‌مان یکی شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اوایل ماه جاری در گفت‌وگویی با اذعان به اینکه اوکراین در جریان ضدحملاتش، دستاوردهای میدانی قابل توجهی نداشته است، تاکید کرد: باید خودمان را برای خبرهای بد از کی‌یف آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.