ورزشکاران نابینایان و کم بینایان یکی از چشم و چراغ‌های ورزش دیار هگمتانه هستند که این روزها نادیده گرفته می‌شوند.

نادیده گرفتن چشم و چراغ ورزش هگمتانه/ اسلامی از همدان می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، ورزشکاران همدانی همواره در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک مدال‌های رنگارنگی برای ورزش همدان کسب کرده‌اند.

دونده‌های نابینای همدان بیشترین سهم را در کسب این افتخارات و مدال‌ها داشته‌اند یکی از این ورزشکاران پرافتخار همدان حمید اسلامی است.

حمید اسلامی که خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک آماده می‌کند این روزها به دلیل عدم حمایت مدیران استانی گلایه‌های فراوانی دارد.

و شاید در نهایت به دلیل عدم بی‌توجهی مدیران از استان خود همدان کوچ کند و برای شهری دیگر قدم به مسابقات بگذارد.

نتایج بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نشان داد که اعتماد به این قشر می‌تواند دستاوردهای بزرگی دارد.

در این رقابت‌ها ۲۱۰ ورزشکار شامل ۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن و با نام «فرزندان ایران» در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ شرکت کردند.

ایران برای نخستین بار است در بازی‌های پاراآسیایی صاحب جایگاه دوم شد و کاروان ایران ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به دست آورد و بعد از چین و بالاتر از ژاپن در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها ایستاد.

استان همدان نیز همواره در رقابت‌های پاراآسیایی صاحب مدال بوده و از حمید اسلامی، وحید علی نجیمی، مهراد مرادی، میلاد سوری و نعمت الله سرافراز و زهرا نجاتی عارف برای کشورمان افتخار کسب کرده است.

دقایقی پای درد و دل این روشن دل همدانی نشستیم تا شرایط فعلی وی را بررسی کنیم.

مسئولان استان همدان فقط وعده می‌دهند

ورزشکار پر افتخار نابینا و کم‌بینا استان همدان با اشاره به افتخارات خود اظهار کرد: سال ۲۰۰۴ رده جوانان در کشور چک مدال طلا، ۲۰۱۱ رده بزرگسالان ترکیه مسابقات جهانی مدال نقره، ۲۰۱۳ مسابقات آسیایی مدال طلا و ۲۰۱۳ مسابقات امارات نفر سومی را کسب کردم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۱۴ مسابقات آسیایی اینچئون دو مدال برنز، ۲۰۱۵ مسابقات سئول کره‌جنوبی دو مدال برنز، ۲۰۱۸ مسابقات پا را آسیایی جاکارتا اندونزی یک مدال طلا، قهرمانی آسیا ۲۰۱۲ در کویت طلا و ۲۰۱۷ مسابقات جهانی تونس یک طلا و یک برنز کسب کرده‌ام.

دارنده مدال طلا بازی‌های آسیایی با اشاره به پیگیری تمرینات سخت و فشرده خود گفت: با قدرت تمرینات خود را پیگیری می‌کنم تا بتوانم سهمیه مسابقات پارالمپیک پیش‌رو کسب کنم.

اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم حمایت مادی و معنوی مدیران استان تنها عاملی بوده که باعث دلسردی‌ام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به وعده‌های خود عمل نکرده است، بیان کرد: برای هزینه سفر به امارات و شرکت در مسابقات کسب سهمیه بارها به استاندار و معاون اقتصادی ایشان مراجع کرده‌ام و هیچ کاری برایم نکرده است.

نادیده گرفتن چشم و چراغ ورزش هگمتانه/ اسلامی از همدان می‌رود

این ورزشکار روشن دل همدانی عنوان کرد: یکی از نمایندگان فعلی همدان در مجلس شورای اسلامی که تنها به فکر فوتبال و پاس است هرچند که به آنها هم فقط قول و وعده است.

اسلامی با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان برای حضور در مسابقات نیاز دارم، بیان کرد: مدیرعامل شرکت کارا ماشین ۱۵۰ میلیون تومان مبلغ را متقبل شد و از استان و مدیران انتظار دارم مبلغ باقی مانده را کمک کنند.

وی افزود: برای یک استان برای حمایت از یک ورزشکار ۱۵۰ میلیون تومان مبلغی نیست امیدوارم مدیران استانی از خواب غفلت بیدار شوند.

در پایان گفتنی است؛ امیدواریم از این دونده پرافتخار استان همدان مدیریت ارشد استان، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه ورزش حمایت لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.