وزیر امور خارجه امشب در تماس تلفنی با همتای اردنی ضمن اشاره به نگرانی‌های بین‌المللی درباره امنیت دریای سرخ، گفت: ایران همواره بر پرهیز از توسعه جنگ و ضرورت تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ، خلیج فارس و اقیانوس هند اهتمام و اصرار دارد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اردنی درباره غزه

به گزارش قدس آنلاین، رایزنی‌های تلفنی حسین امیرعبداللهیان درباره اوضاع غزه و در راستای توقف جنایات صهیونیست‌ها و تسهیل در ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم این منطقه همچنان ادامه دارد. در همین راستا حسین امیرعبداللهیان که امشب (دوشنبه) چهارم دی ماه با سامح الشکری همتای مصری خود تلفنی گفت‌وگو کرد، با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هم تماس تلفنی برقرار کرد.

امیرعبداللهیان و الصفدی که اخیرا در ژنو و در حاشیه دومین مجمع جهانی پناهندگان حضوری با یکدیگر دیدار کرده بودند، امشب در این تماس تلفنی آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو عنوان کرد: علیرغم تلاش‌های مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تداوم و گسترش دامنه جنگ، همچنان شاهد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پیگیری اهداف تجاوزکارانه‌اش در راستای نسل کشی، تداوم محاصره انسانی و کوچاندن اجباری مردم غزه و کرانه باختری هستیم.

به گزارش فارس، در بیش از دو ماه و نیم گذشته که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌گذرد بیش از ۲۰ هزار نفر شهید شده‌اند و همچنان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی ضمن اشاره به نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص امنیت دریای سرخ، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر پرهیز از توسعه جنگ و ضرورت تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ و همچنین خلیج فارس و اقیانوس هند اهتمام و اصرار دارد، اما توقف جنگ علیه غزه می‌تواند ضامن امنیت منطقه باشد. 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان شنبه شب دوم دی ماه و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تلاش آمریکا برای گسترش ائتلاف در دریای سرخ گفت که راهکار ایجاد ائتلاف در دریای سرخ نیست، راهکار متوقف کردن ریختن خون سرخ زنان، کودکان و غیرنظامیان غزه و کرانه باختری فلسطین است.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اردنی همچنین به حضور مهمانانی از ۶۹ کشور در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین  اشاره کرد و افزود: این رویداد مهمی است که همه کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی، موضع متحد و مشترکی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین اتخاذ کردند.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در پایان بار دیگر بر ضرورت حل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه و در راستای تامین ثبات و امنیت جمعی تأکید کرد و تلاش‌های اردن در این راستا و به خصوص با هدف کاهش درد و رنج مردم فلسطین را مورد توجه قرار داد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز به اولویت‌های پادشاهی اردن در خصوص تحولات جاری منطقه‌ای شامل توقف تجاوز نظامی و تسهیل در ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه و مقابله با کوچ اجباری اشاره کرد.

وی گفت که رژیم اسرائیل علیرغم مواضع کشورهای جهان، همچنان به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد که این موضوع باعث تشدید بحران انسانی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.