رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در خراسان رضوی را اعلام کرد. 

برنامه‌های بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در خراسان رضوی اعلام شد 

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محمد سلطانی صبح امروز ۵ دی‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های یوم‌الله ٩دی ماه به انتخابات سال ٨٨ اشاره و اظهار کرد: در انتخابات سال ۸۸ برخی کاندیداها ادعای تقلب کردند و خواستند تا صندوق‌ها شمارش مجدد شود. این افراد به جای دلسوزی برای نظام و کشور، مغرضانه بر علیه نظام مردم را تحریک کردند. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برای متقاعد کردن آن‌ها جلسات متعددی گذاشته شد اما این افراد فقط درخواست ابطال انتخابات را داشتند؛ در حالی که با ابطال انتخابات نظام زیر سوال می‌رفت.  

وی به اغتشاشات وسیعی که سال ٨٨ در تهران صورت گرفت اشاره کرد و افزود: در راستای مقابله با اغتشاشات و آرام شدن فضا، مردم احساس وظیفه و تکلیف کردند و به صحنه آمدند. مردم خراسان نیز روزهای هشتم و نهم دی ماه، با حضور خود آبی بر آتش فتنه ۸۸ شدند. در پی حضور گسترده مردم، افراد مغرض و خود فروخته مجبور به عقب نشینی شدند. 

سلطانی ادامه داد: در زمانه ای که شاهد کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع فلسطین هستیم، مردم ایران و سراسر جهان برای دفاع از مردم مظلوم، در صحنه حضور فعال دارند و این حضور ریشه در انقلاب و بیداری بین المللی است. ما باید قدر مردم وفادار، مومن و ولایتمدار را بدانیم؛ چرا که مردم همیشه در اتفاقات مختلف جلوتر از مسئولین عمل کردند. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به برنامه های بزرگداشت نهم دی اشاره کرد و گفت: در راستای بزرگداشت نهم دی ماه در سراسر استان خراسان رضوی و  کلیه شهرستان‌ها، ۲۷ برنامه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد. روز نهم دی ماه در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ تا ۱۱ مراسمی با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی، مشاور ریاست جمهوری در امور روحانیت و نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. همچنین در نهم و دهم دی نیز حجت الاسلام سید احمد خاتمی، پس از نماز مغرب و عشا سخنرانی خواهند داشت. 

وی ادامه داد: علاوه بر این در شب دهم دی ماه، در مجتمع آیه‌ها کنگره شهدای هلال احمر نیز برگزار می‌شود.  هفتم دی ماه نیز بانوان حماسه ساز استان با آیت الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهند داشت.

سلطانی به برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان خراسان اشاره کرد و افزود: این یادواره نهم دی ماه در مجتمع فرهنگی آیه‌ها، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و المسلمین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در همان روز حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان پس از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی سخنرانی خواهد داشت. برگزاری نشست تخصصی اساتید با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در ساعت ۱۵ روز ۹دی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت این روز است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان به برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری با محوریت یوم‌الله ٩دی و بصیرت‌افزایی اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی با عنوان «رویداد علمی بصیرتی نیم روز» از ۷ تا ۱۳ دی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد و حوزه علمیه خراسان در حسینیه آیت‌الله شاهرودی برپا می‌شود.

همچنین برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع بصیرت‌افزایی از ۶ تا ۱۳ دی در ۱۰ نگارخانه مشهد و شهرستان‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارائه ۱۰ برنامه محتوایی با دعوت از کارشناسان حوزه انقلاب اسلامی از ۶ تا ۱۳ دی در صداوسیمای خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این یوم‌الله خواهد بود. ضمن این که برنامه تکریم مادران شهدا در روز ۱۱ دی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز برگزار خواهد شد. محفل قرآنی «میثاق امت با ولایت در مسیر شهید سلیمانی تا فتح قدس» در ساعت ۱۵ روزهای ۹ تا ۱۳ دی‌ در رواق امام‌خمینی(ره) حرم مطهر رضوی نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز ۹ دی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.