قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا دوشنبه شب با انتقاد صریح از حمایت آمریکا از اسرائیل گفت، ایالات متحده تنها به فکر پیشبرد منافع خود در منطقه است.

قانونگذار اروپایی: با حضور آمریکا و اسرائیل ،آتش بس برقرار نخواهد شد

 به گزارش قدس آنلاین، قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا همکاری آمریکا با  رژیم اسرائیل در غرب آسیا را عامل تنش‌های موجود به ویژه ادامه جنگ در غزه و کشتار مردم بیگناه در غزه دانست.

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا دوشنبه شب به وقت تهران در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:«آمریکایی‌ها به وضوح مشخص کرده‌اند که برایشان مهم نیست اسرائیل در چند جنایت جنگی شرکت می‌کند.»

وی گفت: «تا زمانی که آمریکا به اهداف ژئواستراتژیک خود در منطقه نرسد، آتش بسی وجود نخواهد داشت.اهدافی که با خون کودکان فلسطینی نامگذاری شده است.»

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از بیست هزار و ۴۰۰ نفر، اغلب زن و کودک، در حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌ و هزاران نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

«اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه امروز در هشتادمین روز جنگ، از شهادت بیش از نه هزار نفر در پی نبود امکانات پزشکی خبر داد.

الثوابته گفت، برای بازیابی بخش بهداشت و درمان در غزه به روزانه هزار کامیون حامل دارو و ملزومات پزشکی نیاز است و کمک‌هایی که تاکنون وارد غزه شده، تنها می‌تواند دو درصد نیاز بخش درمانی را برآورده کند.

این مقام دولت حماس همچنین خبر داد که در پی بمباران‌های گسترده غزه، ۲۳ بیمارستان دیگر قادر به خدمات‌رسانی نیستند و بخش بهداشت و درمانی به مرحله فروپاشی کامل رسیده است.

اسماعیل الثوابته همچنین گفت که به دلیل نبود امکانات پزشکی روز به روز تعداد بیشتری به شهادت می‌رسند، به طوریکه تاکنون بیش از ۹ هزار نفر به دلیل عدم توانایی در معالجه آن‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز در سخنانی گفت که در ۲۴ ساعت گذشته صدها نفر به دلیل نبود امکانات و دارو به شهادت رسیده‌اند.

او همچنین گفت که ۹۹ درصد از کادر پزشکی شمال غره به اسارت نیروهای اسرائیلی درآمده‌اند و رژیم اشغالگر اجازه ورود کامیون کمک‌ها به شمال غزه را نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.