رسانه‌های اسرائیلی، از تشدید تنش در سطوح بالای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه، پرونده تبادل اسرا و تلفات سنگین ارتش اشغالگر خبر می‌دهند.

تشدید تنش در تل‌آویو؛ ممانعت نتانیاهو از دیدار وزیر جنگ و رئیس موساد

به گزارش قدس آنلاین،  روزنامه «معاریو» رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که «نتانیاهو دست کم دو بار از شرکت رئیس موساد در نشست‌های امنیتی مربوط به جنگ در غزه جلوگیری کرده است».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب (۲۵ دسامبر)، اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم از هرگونه گفت‌وگوی وزیر جنگ یوآو گالانت و رئیس موساد دیوید بارنیا در خصوص اسرای اسرائیلی جلوگیری می‌کند. 

 رسانه های رژیم صهیونیستی این روزها بارها به نقل از منابع آگاه، از بروز تنش در بالاترین سطوح سیاسی و امنیتی این رژیم در خصوص اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین در غزه خبر داده‌اند.

 نشست روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه، نیز شاهد تنش شدیدی در میان شماری از وزرا و شخص نتانیاهو در خصوص نحوه مدیریت این جنگ ایجاد شد تا جایی که وزیر اقتصاد نیر برکات، نتانیاهو را به دلیل کشته شدن «حدود ۵۰۰ نظامی» در غزه از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی تاکنون سرزنش کرد و گفت: «نظامیان ما را همانند اردک به داخل ساختمان‌های بمب‌گذاری شده می‌فرستید».

همزمان با این تنش در کابینه نتانیاهو، «هانوخ میلبیتسکی» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، از وزیر اقتصاد و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواست تا استعفا دهند و تصریح کرد: اگر مدرکی دارید که نشان می دهد دستورات فرماندهان جنگ موجب به خطر افتادن جان نظامیان اسرائیلی شده، آنرا ارائه کنید و از منصب خود استعفا دهید.

بن گویر معتقد است نخست‌وزیر نظامیان اسرائیلی را قربانی منافع سیاسی خود می‌کند. وزیر امنیت داخلی کابینه اسرائیل نیز در اظهارات مشابهی، گفته بود که جان نظامیان صهیونیست برای فرماندهان و اعضای شورای جنگ اهمیت ندارد و آنها قربانی ملاحظاتی می شوند که به جنگ مربوط نمی‌شود.

از سوی دیگر «یائیر گولان» معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به کشته و زخمی شدن صدها نظامی این رژیم در جنگ علیه غزه گفته بود که کابینه نتانیاهو دقیقا توضیح دهد که بعد از این همه هزینه و تلفات، چه دستاوردی در حوزه نظامی داشته است.

تلفات نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی در نوار غزه رو به افزایش است که تلویزیون اسرائیل (کان) اخیرا در گزارشی اعلام کرده که تل‌آویو طی هفته‌های آینده قصد خارج کردن نظامیان خود از نوار غزه را دارد آن هم در زمانی که هنوز هدف مرحله دوم عملیات یعنی بازگرداندن اسرا در نبرد زمینی را محقق نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.