بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ دهیاری ها و شهرداری های سراسر کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا در دهیاری‌ها و شهرداری ها به استانداری‌ها ابلاغ شد.

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ دهیاری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در اجرای مفاد ماده (۳۵) آیین نامه مالی دهیاری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور، طی جلسات بحث و بررسی کارشناسی با جمعی از مدیران و کارشناسان منتخب دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسرکشور و دفاتر تخصصی سازمان بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳دهیاری های سراسر کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه علاوه بر پرداختن به موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با امورات جاری و عمرانی دهیاری به سیاست ها و راهبردهای مد نظر دولت در تقویت طرح های توسعه‌ای و منطقه‌ای روستایی با اولویت پروژه‌های درآمدزای روستایی، بهبود ساختار نظام درآمدی دهیاری‌ها، ارتقای ایمنی، توسعه کارآفرینی و نیز توانمندسازی روستائیان در زمینه‌ی افزایش سطح دانش و پژوهش و توسعه مهارت‌ها و سایر ضوابط ابلاغی پرداخته شده است.

همچنین تغییر ساختار بودجه‌ریزی و فرآیند اجرای بودجه در دهیاری‌ها نیز از نکات قابل توجه دیگر در این بخشنامه است، دهیاری‌های سراسر کشور موظفند نسبت به تنظیم لوایح بودجه سال ۱۴۰۳ خود را در چارچوب بخشنامه ابلاغی تنظیم و مراتب را جهت طی مراحل قانونی بعدی به شوراهای اسلامی ارسال کنند.

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد

همچنین در اجرای مفاد ماده (۲۵) آیین نامه مالی شهرداری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور، طی جلسات برگزار شده و بحث و بررسی کارشناسی با جمعی از مدیران کل وکارشناسان منتخب دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه علاوه بر موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با امورات جاری و عمرانی شهرداری به سیاست‌ها و راهبردهای مد نظر دولت در تقویت حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به احکام و تکالیف بالادستی مندرج در قانون هوای پاک، توسعه زیرساختهای الکترونیک و شهر هوشمند پرداخته شده است.

همچنین توجه به تکالیف شهرداری‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از حقوق معلولان، جهش تولید مسکن، پدافند غیر عامل و نیز مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری، محرومیت‌زدایی از بافت‌های ناکارآمد و محلات کم‌برخوردار نیز از دیگر نکات بارز این بخشنامه است.

توجه به افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری و همچنین برنامه‌ریزی برای مدیریت و پرداخت بدهی شهرداری‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی و توجه به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی و ضوابط اجرایی پیش‌بینی و پرداخت مزایای جانبی کارکنان نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این بخشنامه است، شهرداری‌های سراسر کشور موظفند نسبت به تنظیم لوایح بودجه سال ۱۴۰۳ خود در چارچوب ضوابط بخشنامه ابلاغی و طی مراحل قانونی ابلاغ به شوراهای اسلامی و سایر مراجع ذی‌ربط اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.