دولت آمریکا سه‌شنبه بار دیگر معافیت برخی از کالاهای چینی از تعرفه واردات به ایالات متحده را تا ۳۱ می ۲۰۲۴ (یازده خرداد ۱۴۰۳) تمدید کرد.

آمریکا معافیت صدها کالای چینی از تعرفه واردات را تمدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، معافیت‌های فعلی ۳۱ دسامبر (دهم دی ماه) به پایان می‌رسند و دفتر نماینده تجاری آمریکا در اطلاعیه‌ای خبری این معافیت‌ها را به مدت پنج ماه تمدید کرد.

گروه بازرگانی «آمریکایی‌ها طرفدار تجارت آزاد» از این تصمیم استقبال کرد و آن را مایه «آرامش اقتصادی کسب و کارهای آمریکایی» خواند.

این نهاد افزود که تاخیر نماینده تجاری آمریکا در صدور این معافیت‌ها باعث شده بود که شرکت‌ها در برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تجاری خود با چین دچار مشکل شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با استناد به آنچه که رویکردها غیرتجاری منصفانه پکن خواند، ۳۷۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی وضع کرد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا این تعرفه‌ها را لغو نکرده بلکه معافیت‌هایی در این زمینه صادر کرده است.

معافیت‌های که روز سه‌شنبه تمدید شد شامل ۳۵۲ کالای چینی و ۷۷ معافیت دیگر در حوزه کرونا است.

تنش‌ها میان دو کشور در سال‌های اخیر به دلیل مسائل گوناگونی از جمله حقوق بشر، تایوان و رقابت‌های تجاری دچار تنش بوده است.

واشنگتن مدعی است که محدودیت‌ها و تعرفه‌های تجاری باعث کاهش دسترسی چین به مواد حیاتی در تولید تراشه‌هایی می‌شود که برای توسعه هوش مصنوعی و تسلیحات مدرن اهمیت دارند.

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین ماه نوامبر در دیداری با بایدن هشدار داد که این محدودیت‌ها به «منافع مشروع» چین لطمه می‌زند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.