۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 950211

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد ارمنستان درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در قفقاز جنوبی وارد ایروان شد.

ورود امیرعبداللهیان به ایروان

به گزارش قدس آنلاین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد ارمنستان به ایروان سفر کرده، دقایقی قبل وارد پایتخت جمهوری ارمنستان شد و  در بدو ورود مورد استقبال واهان کوستانیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان، هایک داربینیان مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه ارمنستان و جمعی دیگر از مقامات ارمنستان قرار گرفت. 

ورود امیرعبداللهیان به ایروان

وی در این سفر که دومین سفر او بعد از تصدی وزارت امور خارجه است، قرار است با مقامات ارشد جمهوری ارمنستان درباره اوضاع جاری در قفقاز جنوبی و مناسبات دوجانبه ایران و ارمنستان به گفت‌وگو بپردازد. بررسی راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین گفت‌وگو درباره مسائل مهم منطقه قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار ۳+۳ از جمله مباحث مورد رایزنی در این سفر است. امیرعبداللهیان اواخر مهر ماه سال گذشته سفری به ایروان داشت و در این سفر سرکنسولگری ایران در قاپان ۲۹ مهر ۱۴۰۱ با حضور وزرای خارجه دو کشور رسما افتتاح شد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان آماده نهایی کردن پیمان صلح هستند و رئیس دستگاه دیپلماسی هم در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از این روند، گفت که ایران به تلاش‌های خود برای حصول صلح پایدار بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه می‌دهد و از سفرش به ایراون خبر داد.

امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان اول آبان ماه و در نشست وزرای خارجه گروه ۳+۳ در تهران با یکدیگر دیدار کرده بودند.

دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ نیز «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان سفری به تهران داشت. حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی گفت: ما از فرمت و سازوکار گفت‌وگوهای موسوم به ۳+۳ بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست که در آن از جمله ارمنستان و آذربایجان نیز حضور خواهند یافت، به تلاش های خود ادامه خواهد داد. «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان پیش از این و در ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.