دیده‌بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‌ای مستقر در ژنو با ارائه گزارشی به دادگاه کیفری بین‌المللی و گزارشگران سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را «نسل‌کشی» دانست.

آژانس حقوق بشر اروپایی جنایات اسرائیل در غزه را «نسل‌کشی» دانست

به گزارش قدس آنلاین، شبکه «تی آر تی» اعلام کرد: در بیانیه آژانس حقوق بشر اروپایی آمده است؛ بر اساس برآورد دیده بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‌ای، بیش از ۲۸ هزار فلسطینی از زمان آغاز عملیات نسل کشی اسرائیل در نوار غزه کشته شده‌اند، این تعداد شامل کسانی نیز می‌شود که زیر آوار ساختمان‌های ویران گرفتار شده و اکنون گمان می‌رود جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان خواستار تشکیل یک تیم حقوقی بین‌المللی، فشار برای تضمین ورود آن به غزه و آغاز تحقیقات در مورد قتل غیرنظامیان فلسطینی چه در غزه و در مناطق دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شد.

گفتنی است؛ فرانچسکا آلبانیز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با بیان اینکه نسل‌کشی یک فرایند ادامه‌دار و نه یک عمل مقطعی است، گفت: سکوت جهانیان مجوز نسل‌کشی در غزه را صادر کرده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با بازنشر پستی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) که شامل بیانیه سازمان ملل در مورد کشتار غیرقانونی مردم فلسطین در غزه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی است، نوشت: اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، قتل عام غیرنظامیان و نسل‌کشی در غزه مانند قتل عام‌ها و نسل‌کشی‌هایی است که پیش‌تر در سبرینیکا و روندا هم اتفاق افتاده است و جهانیان در حالی که با سکوت خود فقط نظاره‌گر این جنایات هستند، مجوز این نسل‌کشی‌ها را صادر کرده‌اند و اجازه می‌دهند این جنایات به وقوع بپیوندد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۰ هزار ۴۲۴ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از۵۴ هزار ۳۶ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.