معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: ارکان قضایی وظیفه دارند همه را به یک چشم نگاه کنند. نمی‌شود رای کمیته انضباطی برای ما آنی صادر شود اما برای استقلال این همه طول بکشد و هنوز هم از آن خبری نیست!

معاون حقوقی پرسپولیس: رای کمیته استیناف به سود استقلال بود

به گزارش قدس آنلاین، کمیته استیناف دیروز رای خود را در خصوص پرونده باشگاه سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران اعلام کرد و امتیازات کسر شده را به این تیم‌ها بازگرداند. با این حال، این رای با اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس و رضا درویش مدیرعامل این باشگاه همراه شد.

احسان حیدری شهباز، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره دلیل اعتراض سرخپوشان اظهار داشت: موضوع قابل توجه و حائز اهمیت در خصوص اتفاقات و حواشی اخیر و صدور احکام این است که مگر می‌شود پرونده باشگاه سپاهان و ما در کمیته انضباطی با آن سرعت بررسی و رای صادر شود اما پروسه رسیدگی به پرونده باشگاه استقلال نزدیک به سه ماه طول بکشد؟!

وی افزود: رای کمیته استیناف درباره ما و باشگاه سپاهان صادر شد ولی هنوز خبری از پرونده باشگاه استقلال نشده است. مگر چنین چیزی امکان دارد؟ این موضوع خواه، ناخواه ایجاد شائبه می‌کند. رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس آمد و حالا آقایان می‌توانند با خیال راحت رای خود را در مورد باشگاه استقلال منتشر کنند!

شهباز مدعی شد: آقایان این همه طول دادند و رای کمیته استیناف را صادر کردند تا درنهایت نتیجه‌ای مطلوب را برای استقلال فراهم آورند. این موضوع مصداق بارز ظلم و تبعیض نارواست و طبق بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی این موضوع ممنوع شده است و ایجاد امکانات عادلانه برای همه چه در بخش مادی و معنوی باید یکسان باشد. ارکان قضایی وظیفه دارند همه را به یک چشم نگاه کنند. نمی‌شود وقت ما کوتاه باشد و برای آنها طولانی؛ در این ماجرا فقط به پرسپولیس ظلم شد و ضرر کرد. سپاهان بازیکنان مدنظرش را جذب کرد و بدون همین کسر امتیاز نتیجه‌اش را گرفت و حالا امتیازاتش بازگردانده شد. استقلال کلی تخلف کرد ولی هنوز رای آن صادر نشده و مشخص است چه خروجی خواهد داشت. اما پرسپولیس خود را تقویت نکرد و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل شد. در یک لحظه امتیاز ما را کم کردند و روحیه بازیکنان و تیم را بهم ریختند.

وی اضافه کرد: از جمله انتقادات وارد به فدراسیون، این است که رویه رسیدگی به پرونده‌ها چه در کمیته انضباطی و چه در کمیته استیناف باید مشخص و معلوم باشد. تعیین وقت و زمان و نحوه رسیدگی برای همه، آن هم در پرونده‌هایی با موضوع مشترک و مشخص، باید یکسان باشد، نه اینکه رای باشگاه پرسپولیس آنی صادر شود و بعد رای کمیته استیناف هم بیاید اما هنوز خبری از پرونده باشگاه استقلال و رای آن نباشد!

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.