رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود ۲۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی متأثر از قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها است.

۲۵ درصد محصولات کشاورزی خراسان رضوی متأثر از قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها است

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا قنبری چهارشنبه در بازدید از پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در نیشابور اظهار کرد: نمایشگاه‌های کشاورزی نقش ویژه‌ای در معرفی، تعالی و رشد بخش کشاورزی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تولیدکنندگان و فعالان این بخش صرفاً دیدگاه تجاری نسبت به نمایشگاه‌ها ندارند، بلکه با دید راهگشا و حل‌کننده مسائل این بخش وارد عرصه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: امروزه در فضای رقابت جهانی، صادرات و ارزآوری، دو مقوله قیمت تمام شده و کیفیت محصولات کشاورزی در تمامی قسمت‌های این بخش سایه افکنده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌ها باید بتوانند همراه با آموزش در افزایش بهره‌وری و دو مقوله بالا نقش مؤثر و فعال ایفا کنند، اذعان کرد: متأسفانه جزو استان‌های کم بارش و بحرانی در کشور هستیم و این موضوع پیام‌آور این است که باید در حوزه بهره‌وری آب برنامه داشته باشیم و در نمایشگاه‌ها با محوریت حل بحران آب در بخش کشاورزی قدم ویژه‌ای برداریم.

قنبری عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های خاصی برای حل بحران آب از جمله معرفی بذور اصلاح شده‌ کم آب طلب تا شیوه‌های مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات، واردات آب مجازی و برنامه الگوی کشت دارد.

وی اذعان کرد: در خراسان رضوی حدود ۲۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در خراسان رضوی متأثر از قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها است، در همین خصوص برنامه‌های خاصی برای توسعه آبخیزداری و آبخوان‌داری با عنوان از "آبخیز تا جالیز" با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دستور کار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: امروزه تولید محصول سالم و ارگانیک در اولویت اول امنیت غذایی دنیا قرار دارد و ما در نمایشگاه باید در کنار معرفی محصولات با ترویج، آموزش و انتقال تکنیک‌های نوین، کشاورزان را درراه رسیدن به محصول سالم و ارگانیک همراهی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.