معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان گفت: ۴۲۳ هزار و ۴۴۰ پرونده در سال جاری به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حسن سلطانی نژاد صبح امروز هفتم دی ماه در همایش روسا و دادستان‌های استان کرمان در راستای ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی اظهار کرد: ۳۹۸ شعبه موثر قضایی در استان داریم.

وی بیان کرد: ۴۲۳ هزار و ۴۴۰ پرنده در سال جاری به دستگاه قضائی استان کرمان وارد شده که ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

سلطانی نژاد با اشاره به خروج ۴۱۷ هزار و ۲۳۳ پرونده در ۹ ماهه امسال و افزایش ۱۴ درصدی، افزود: نرخ رسیدگی به پرونده در استان کرمان ۹۹ درصد با افزایش دو درصدی نسبت به سال قبل بوده است.

معاون دادگستری استان کرمان اظهار کرد: ابتدای مهرماه امسال تعداد پرونده‌های مُسن ۷۶۴۶ مورد بوده که تا ابتدای دی ماه ۱۸۲۶ مورد از این پرونده‌ها کاهش یافته است.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی استان کرمان گفت: ورودی و خروجی پرونده‌ها(نرخ رسیدگی)، ابلاغ الکترونیک، پرونده‌های مسن، نقض آراء، پیشگیری، سازش و ... از جمله ملاک‌های ارزیابی بوده است.

سلطانی نژاد بیان کرد: در ارزیابی صورت گرفته، دادسراهای سیرجان، جیرفت و زرند رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و دادستانی بم، عنبرآباد و راور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دادگاه زرند، کهنوج و بم رتبه‌های برتر را در بین دادگاه‌های استان کرمان کسب کردند.

در این همایش با اهدای لوح از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان، از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی برتر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.