معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: هم اینک در استان ۷۵ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت می کنند که بایستی از این ظرفیت به بهترین گونه استفاده کرد.

۷۵ سازمان مردم نهاد خراسان رضوی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه در هفتمین نشست دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی خراسان رضوی که با موضوع "جوانی جمعیت، تقویت بنیان خانواده" و اقدامات صورت گرفته در خصوص آموزش عموم جامعه در حوزه سلامت برگزار شد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ و پس از دستور مقام معظم رهبری موضوع رسیدگی به وضعیت مناطق حاشیه شهر مشهد در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت، اجرایی و عملیاتی شد اما آن گونه که باید اجرایی نشد و از مجموعه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمه‌ها می‌خواهیم که روی این موضوع خیلی جدی کار کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان این که افزایش رشد خودکشی‌ نگران‌کننده است و باید پیشگیری از این اقدام شوم و ناپسند بیش از پیش تقویت شود افزود: باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در بحث سلامت فرزندانمان به بهترین شکل استفاده کنیم و نسلی سالم و به‌ دور از بیماری پرورش دهیم.

وی افزود: بر آموزش‌های موثر پیش از ازدواج برای برقراری و پایداری زندگی‌ها هم تاکید داریم تا شاهد آمار بالا و نگران‌کننده طلاق نباشیم.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: تاکنون سه هزار و ۸۷۰ جلسه مشاوره پرهیز از خودکشی با همکاری بیش از ۱۰۰ مشاور برگزار شده است که تاثیر بسیارخوبی در پیشگیری از این اقدام ناپسند داشته است.

ندا اخروی افزود: همچنین در راستای منصرف کردن افرادی که به هردلیل می‌خواستند به خودکشی اقدام کنند، مراکز "سراج" در حال راه‌اندازی هستند که خدمات اجتماعی و سلامت روان را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند.

انعقاد تفاهمنامه ۶ جانبه کنترل و آسیب طلاق با عنوان "پیوند ماندگار"

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شب گذشته تفاهمنامه ۶ جانبه کنترل و آسیب طلاق با عنوان "پیوند ماندگار" به امضا رسید.

حجت‌الاسلام عماد دخانی افزود: در گام نخست این تفاهمنامه روی موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج کار خواهد شد و زمان این آموزش‌ها از ۲ به ۶ ساعت افزایش یافت.

وی ایجاد شورای صلح و سازش در تمامی مجموعه‌ها را از دیگر اقدامات استانداری خراسان رضوی برشمرد و ادامه داد: در این برنامه که از سیزدهم دی ماه، سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز می‌شود۲۰ دستگاه مشارکت دارند.

مسوول طرح‌های عمرانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: توسعه خدمات سلامت‌محور از جمله برنامه های این دانشگاه است که اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها نیازمند داشتن مکان‌های مناسب است لذا از مسولان کشوری، استانی، شهری و خیران حوزه سلامت می‌خواهیم که یاری‌گر ما در این خصوص باشند.

دکتر محمدحسن درخشان با بیان این که کمبود واحدها و استیجاری و فرسودگی آنها از جمله دغدغه‌های این دانشگاه است افزود: با توجه به امضای تفاهمنامه اجرای طرح‌های ملی بهداشتی، ما در این خصوص پیشنهاد ساخت ۱۹۰ واحد را برای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.