رییس کل بانک مرکزی گفت: طرح ریال برون مرزی یا آف شور ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و با اجرایی شدن آن درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل می‌شود و آنان می‌توانند با ریال برون مرزی رفع تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

درخواست صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با طرح «ریال برون مرزی» حل می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا فرزین عصر پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج این نشست اظهار کرد: این موضوع یکی از درخواست‌های تجار مشهدی برای صادرات به افغانستان بود که با اجرایی شدن طرح ریال آف شور پاسخ داده شده و تجار می‌توانند به جای ارز خارجی برای صادرات از ریال برون مرزی بهره گیرند.

رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: مقررات طرح ریال برون مرزی در بانک مرکزی تدوین شده و تاکنون یک یا دو بانکی اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و به زودی در کل بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

وی به سایر توافقات در این نشست اشاره کرد و گفت: بطور قطع تکالیف این بانک در خصوص تسهیلات ازدواج و تسهیلات فرزند آوری تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد و سیستم بانکی تمام تسهیلات را خواهد پرداخت، از آنجا که تعداد متقاضی مانده در صف این تسهیلات در خراسان رضوی زیاد است، مقرر شد که از حجم متقاضیان در صف‌ها کاسته شده و تسهیلات به همه آنان پرداخت شود.

فرزین اضافه کرد: مشکل دیگر مطرح شده در این تشست در خصوص تعیین وثایق سنگین برخی از روسای بانک‌ها برای تسهیلات خرد بود که این موضوع در بانک مرکزی بررسی شده و در خصوص متخلفین که در برابر پرداخت تسهیلات خرد وثایق سنگینی طلب کرده‌اند، پیگیری جدی انجام خواهد گرفت.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت بالای خراسان رضوی در جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: توافقاتی در خصوص تسهیل شرایط برای جذب سرمایه گذار خارجی و نرخ آن در نشست مزبور با مسوولان خراسان رضوی انجام گرفت.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نیز در حاشیه این نشست گفت: طبق اعلام شورای هماهنگی بانک‌های استان، ییش از ۲۲ هزار نفر در انتظار تسهیلات ازدواج در خراسان رضوی هستند که نسبت به استان‌های دیگر، در رتبه‌های پایینی قرار دارد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: طبق برآورد کارشناسان بانکی، با تخصیص اعتبار حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال می‌توان به تمامی متقاضیان در صف تسهیلات پاسخگو بود لذا براساس پیگیری از رییس بانک مرکزی در سفر به مشهد، اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای تسهیلات ازدواج تخصیص پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.