یک هیأت حماس برای بررسی پیشنهاد مصر برای آتش‌بس در غزه به قاهره می‌رود.

خبرگزاری فرانسه: هیأت حماس برای بررسی طرح مصر درباره غزه به قاهره می‌رود

در حالی که جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در حال نزدیک‌شدن به سومین ماه خود است، انتظار می‌رود یک هیأت از حماس برای بررسی پیشنهاد مصر درباره آتش‌بس، راهی قاهره شود.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه نوشت منابع نزدیک به حماس می‌گویند طرح سه مرحله‌ای مصر شامل آتش‌بس تجدیدپذیر، تبادل مرحله به مرحله اسرا و در نهایت یک آتش‌بس برای پایان دادن به حملات کور رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

این طرح همچنین شامل تشکیل یک «دولت تکنوکرات» پس از گفت‌وگوها میان «تمام گروه‌های فلسطینی» است که مسئولیت آن، حکومت و بازسازی غزه پس از جنگ خواهد بود.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که ۲ جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین پیشنهاد مصر را رد کرده‌اند.

یک مقام حماس روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «فردا یک هیأت بلندپایه از دفتر سیاسی حماس به قاهره سفر می‌کنند تا با مقام‌های مصری دیدار و پاسخ گروه‌های فلسطینی از جمله ملاحظات درباره این طرح را ارئه کند».

این مقام حماس می‌گوید این ملاحظات درباره «چگونگی تبادل اسرا، شمار اسرای فلسطینی که باید آزاد شوند و همچنین تضمین‌هایی برای عقب‌نشینی کامل اسرائیل از غزه است».

در توافق پیشین میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری قطر و مصر حاصل شد، علاوه بر آتش‌بس هفت روزه، ۲۴۰ اسیر فلسطینی در ازای ۸۰ اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.