جواد رستم‌زاده، نویسنده کتاب "تو خداداد عزیزی هستی" برنده لوح تقدیر جشنواره جلال آل احمد شد.

جایزه جلال به کتاب "تو خداداد عزیزی هستی"

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه جشنواره ادبی جلال ال احمد در حالی برگزار شد که کتاب "تو خداداد عزیزی هستی" در بین نامزدهای پایانی حضور داشت. این برای اولین بار بود که در ژانر بیوگرافی و مستندنگاری ورزشی اثری به این مرحله از جشنواره ادبی جلال می رسید.

در این مراسم که در تالار وحدت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد به جواد رستم زاده نویسنده کتاب زندگی نامه حماسه ساز ملبورن به دلیل حضور در جمع ۴ اثر پایانی لوح تقدیر تعلق گرفت.

این کتاب پیش از این هم از سوی انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران مورد تقدیر قرار گرفته بود. بیوگرافی نگاری ورزشی در ایران تاکنون مغفول مانده و کتاب تو خداداد عزیزی هستی را می توان راهگشای این ژانر از ادبیات که در دنیا طرفداران زیادی دارد دانست.

جواد رستم زاده که با اولین کتاب خود به مرحله پایانی جایزه جلال در بخش مستندنگاری رسیده در حاشیه این مراسم ضمن خوشحالی از حضور در جمع نامزدها گفت: امیدوارم ورزشی نویسان ایران با اثاری فاخرتر بیشتر وارد فضای مستندگاری ورزشی شوند تا در این بخش هم ادبیات ایران هوای تازه تری را استشمام کند.

وی ضمن سپاس از خداداد عزیزی که در نگارش کتاب همکاری صمیمانه ای داشته گفت: اقای عزیزی به عنوان نخستین ستاره فوتبال ایران که اجازه نوشتن زندگی نامه اش را داده شجاعت به خرج داد و راه را برای سایر ستاره های ورزشی جهت ورود به این عرصه باز کرده است. گفتنی است رستم زاده کتاب دوم خود را هم در مورد پشت پرده های تیم ملی در بازی با ایرلند اماده چاپ دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.