رئیس سازمان صداوسیما بر ضرورت هم‌افزایی و کمک برای به ثمر نشستن تحول معهود در رسانه ملی تأکید کرد و گفت: نیازمند خلق فرهنگ تحول در بدنه سازمان و جامعه نخبگانی هستیم. سندتحول یک ایده بدیع اما منطقی است. لازم است برای بهتر دیده شدن تولیدات و حرکت به سمت چشم‌انداز ترسیم شده تلاش بیشتری به کار بسته شود.

رئیس سازمان صدا و سیما در جمع مستندسازان: برای ادامه راه باید ریل‌گذاری جدید ایجاد کرد

 پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مستندسازان با بیان اینکه خودم را به مستندسازان نزدیک می‌دانم و معتقدم جلساتی از این دست، تشریفاتی نیستند، گسترش تعاملات سازمان با خط مقدم تولید را امری ضروری دانست.

وی افزود: اینکه تحول در رسانه ملی هم نقد می‌شود و هم محل توجه است، ارزشمند است. تحول آرزوی همه ما از سال‌های دور تاکنون بوده و به مثابه امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر از دوسال گذشته به این سو و پس از تأیید سند از سوی رهبر معظم انقلاب به اجرا درآمده است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه تحول طی دو سه سال اخیر نه تنها در سازمان صداوسیما بلکه در همه دستگاه‌ها و اجزای مهم حاکمیت فرهنگی اهمیت یافته است گفت: رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد  هم سند تحول خواسته‌اند و از گام دوم انقلاب به این سو، خواستار تحول در ساختارهای فرهنگ بوده‌اند.

جبلی در ادامه به سرفصل‌های هویت‌محوری و عدالت‌گستری اشاره و عنوان کرد: هویت و عدالت دو مفهوم شناخته شده هستند؛ هویت طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود و عدالت هم عامل بقا و دوام است. بخش عمده‌ای از سندتحول برگرفته از اندیشه‌ها، تفکرات و کارهای کارشناسی بود که قبل از این دوره انجام شده و محتوایی خلق‌الساعه نبوده است.

وی بر ضرورت هم‌افزایی و کمک برای به  ثمر نشستن تحول معهود در رسانه ملی تأکید کرد و گفت: نیازمند خلق فرهنگ تحول در بدنه سازمان و جامعه نخبگانی هستیم. سندتحول یک ایده بدیع اما منطقی است. لازم است برای بهتر دیده شدن تولیدات و حرکت به سمت چشم‌انداز ترسیم شده تلاش بیشتری به کار بسته شود.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: مسیر سختی پیش رو داریم و عموم دستگاه‌های فرهنگی راه طولانی ۴۰ ساله‌ای طی کرده‌اند و برای ادامه راه باید ریل‌گذاری جدید ایجاد و حرکت بادرنظر گرفتن این نکته که یک شبه نمی‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم، آغاز شود.

لزوم توجه به وحدت فرماندهی در حوزه مستند

جبلی با اشاره به اینکه باید وحدت فرماندهی، یکپارچگی و کار قرارگاهی در حوزه مستند نیز حاکم شود عنوان کرد: باید تفکر واحدی برای استاندارد کردن ضوابط  وجود داشته باشد.

حمایت سازمان از تولید مستندهای فاخر

وی در خاتمه از آمادگی سازمان برای حمایت از ساخت مستندهای فاخر نیز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای سال آینده بر توان مالی حوزه مستند بیفزاییم. امروز زبان مدیران سازمان با مستندسازان نزدیکتر از هرزمان دیگری است و  به بهترین شکل می‌توان برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.