دسترسی آسان به اینترنت و تلفن همراه در حالی از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها سیگنال‌ها در برخی نقاط شهر اردستان به مقصد نمی‌رسد.

گلایه شهرک‌نشینان اردستان از آنتن دهی نامطلوب موبایل

به گزارش قدس آنلاین، قطع و اخلال مداوم اینترنت و مشکل آنتن‌دهی موبایل باعث شده تا مردم شهرک‌های امام حسن، مدرس و ۲۰۹ با چالش‌ها فراوانی دست‌وپنجه نرم کنند.

مردم ساکن در شهرک‌های جنوب و شمال از خدمات‌دهی نامناسب مخابرات ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

یکی از ساکنان شهرک مدرس اردستان می‌گوید: واقعاً از وضعیت ضعیف و بی‌کیفیت آنتن‌دهی در این شهرک خسته شدیم. باور کنید باید توی خونه دور بریم ببینیم کجا بهتر آنتن میده.

وی ادامه می‌دهد: مگر ما در پشتِ کوه زندگی می‌کنیم که باید گوشی‌های خود را بچرخانیم تا آنتن پیدا کنیم؟ بعضی ساعت‌های روز برای اینکه فایلی را ارسال کنیم باید ساعت‌ها منتظر بمانیم.

۲ سایت جدید موبایل در شهرک‌های اردستان راه‌اندازی می‌شود

برای برسی وضعیت آنتن دهی در شهرک‌های پرجمعیت اردستان به سراغ رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان رفتیم تا علت را جویا شویم.

حمیدرضا ترکیان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مطالبه‌ای که در شهر اردستان وجود داشت جانمایی یک سایت جدید برای شهرک مدرس و ۲۰۹ اردستان در نظر گرفته شده است. مکان سایت جدید با همکاری شهرداری، تملک اداره مخابرات شده است و فقط منتظر صدور مجوز و تأمین تجهیزات دکل توسط شرکت همراه اول هستیم.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سایت جدید در این نقطه از شهر اردستان مشکل آنتن دهی ساکنان شهرک مدرس و ۲۰۹ به طور کامل برطرف خواهد شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان همچنین در خصوص گلایه ساکنان شهرک امام حسن اردستان گفت: جانمایی و حتی تخصیص دکل جدید شهرک امام حسن(ع) اردستان نیز اتفاق افتاده و اکنون در مرحله تعیین پیمانکار است که برآورد می‌شود تا دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسد.

ترکیان با بیان اینکه شرکت مخابرات شهرستان اردستان دارای ۲۶۵۰۰ مشترک تلفن ثابت است، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار مشترک در مناطق شهری اردستان و مابقی در روستاهای شهرستان سکونت دارند و حدود ۲۵ درصد مشترکان از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند.

به گفته وی با پیگیری‌های انجام شده در سال‌های گذشته اکنون در تمام روستاهای این شهرستان که شبکه مسی وجود دارد قابلیت پوشش اینترنت در دسترس مردم قرار دارد. همچنین تنها روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اردستان که به‌طور کامل به اینترنت دسترسی ندارد روستای کهیاز است که با پیگیری‌های انجام شده پروژه راه‌اندازی دَکلِ جدید در این روستا شروع شده است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.