مشاور رئیس جمهور در امور حوزه روحانیت گفت: فتنه خسارت بار است اما اموزه هایی دارد که باید به ان توجه کنیم. از دشمن غافل نشویم. دشمن دست از سرما برنداشته است. اگر غافل شویم، دسیسه‌ها ما را بیدار می‌کند. دشمن را دست کم نگیریم، هرگز او را دوست نپندارید. دشمن از درون نظام سربازگیری کرد.

اگر از فتنه‌ها غافل باشیم، دسیسه‌ها ما را بیدار می‌کند 

 به گزارش قدس خراسان، صبح روز شنبه، مراسم روز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در حرم مطهر رضوی، باحضور پرشور مردم انقلابی مشهد برگزار شد.

مشاور رییس جمهور در امور حوزه و روحانیت که سخنران این مراسم بود بیان کرد: امروز روز ویژه‌ای در تاریخ انقلاب است. ما مناسبت‌های این چنینی فراوان داریم که هریک پیامی دارد و باید به مردم منتقل شود. یکی از راه‌های انقلابی‌گری همین است که رویدادهای مختلفی که در متن این انقلاب به وجود امده را برای مردم بازگو کنیم. رمز و راز و جوشش و رویش یک انقلاب همین است که ما ابعاد مختلف تحولات را با مناسبت‌هایی که فرا می‌رسد بیان کنیم. امروز هم روزی فراموش ناشدنی است. ملت ما سرفصلی در تاریخ انقلاب ایجاد کرد که ذیل آن مطالب بسیار گفتنی وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی ادامه داد: موج انقلاب اسلامی به منزله زلزله ای بود که جهان سیاست را در سطح بین‌المللی به هم ریخت و طرح های جهانخواران را زیر و رو کرد. دشمن اول متوجه نبود این حرکت چقدر عمر و قدرت دارد. آن‌ها سال‌ها تبلیغ می‌کردند و می‌گفتند دین افیون ملت هاست. اما دیدند از میان مساجد صدای الله‌اکبر و هیهات من الذله بلند شده است. شعارهای انفجاری با اینهمه انرژی و قدرت، این نیرو و توان از کجا امده بود؟ این همان توانی است که در غزه می‌بینیم. چیزی حدود 80 روز است که مردم درحال مقاومتند و روزی صدها کشته می‌دهند اما خم به ابرو نیاوردند. این روحیه برای دنیا تعجب‌آور است.

وی با اشاره به اینکه این روحیه قدرتمند که هیچ عاملی آن را تسلیم نمی‌کند از قران و اسلام بدست آمده گفت: این روحیه در ایران ایجاد شد، رفته رفته رشد کرد تا جبهه مقاومت را شکل داد و در نسل جدید فلسطین سرازیر شد. این موج همچنان درحال گسترش است و خاموش شدنی نیست و با بمب نمی‌توان را از بین برد. به تعبیر رهبری، ما از همان روز اول هرروز یک فتنه و بحران داشتیم، ولی این ملت بحران‌ها را با عزت پشت سر گذاشت، فصل فتنه‌ها فصل جداگانه ای در تاریخ انقلاب است.

تقوی ادامه داد: فتنه با انگیزه دشمنی و از طریق آشوب و به هم ریختن نظم اجتماعی خودش را نمایان می‌کند. با نافرمانی‌های مدنی توسعه پیدا میکند و لباس حق را می‌پوشد. فتنه ترکیبی از عوامل متعدد است و مولفه‌هایی دارد که باید آن ها را بشناسیم. اگر ارتباط معنادار عوامل داخلی ناسالم با عوامل خارجی خائن برقرار شود، نتیجه آن فتنه است. فعال شدن عناصر قدرت طلب که در زمانی از قدرت بازماندند، هنجارشکنی و عبور از مرزهای قانونی، اردوکشی خیابانی، حمله به مراکز حساس جامعه وقتی به هم گره میخورد می‌شود فتنه.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد فتنه بستر می‌خواهد افزود: فتنه انگیزان به سراغ ناراضیانی می‌روند که به خواسته‌های نامشروع خود نرسیدند. بستر دیگر فتنه شبهه پراکنی است، بسیاری از شایعاتی که در فصای مجازی پخش می‌شود، افکار عمومی را دچار تردید می‌کند. بی بصیرتی جامعه نیز بستری دیگر برای ایجاد فتنه است. رهبر معظم انقلاب این روز را روز بصیرت نامیدند و به جبهه تبیین فرمودند بصیرت افزایی کنید. جامعه‌ای که بصیرت نداشته باشد در گرداب فتنه‌ها گرفتار می‌شود. و در جایی دیگر مطرح کردند: میدانید چرا صلح را بر امام حسن(ع) تحمیل کردند، چراکه نتوانستند درست اوضاع را تحلیل کنند و بصیرت نداشتند تا ببینند پشت پرده چه میگذرد.

تقوی در ادامه به خسارت‌های فتنه‌ سال 88 اشاره کرد و گفت: خیانت به آرای مردم و بی‌احترامی به امام(ره) از خسارات فتنه بود. در این فتنه سیاست‌های همبستگی با فلسطین را زیر سوال بردند. شعار می‌دادند نه غزه لبنان، جانم فدای ایران! که دروغ می‌گفتند. امریکا دشمن شماره یک مردم مظلوم جهان و ایران است، اما فتنه گران آن زمان شعار مرگ بر امریکا را عوض کردند. شعار استقلال ازادی، جمهوری اسلامی را عوض کردند و به شکل دیگری مطرح کردند. کشته شدن بیش از 30 نفر و شهید شدن عده‌ای نیروی فداکار، غارت مغازه ها و اتش زدن خیمه‌های عزای امام حسین(ع) از دیگر خسارات فتنه 88 بود.

وی افزود: فتنه خسارت بار است اما اموزه هایی دارد که باید به ان توجه کنیم. از دشمن غافل نشویم. دشمن دست از سرما برنداشته است. اگر غافل شویم، دسیسه‌ها ما را بیدار می‌کند. دشمن را دست کم نگیریم، هرگز او را دوست نپندارید. دشمن از درون نظام سربازگیری کرد. از چهره‌های نزدیک محوریت نظام نیرو گرفت و چه فجایعی به وجود اورد. اما نقش کارساز مردم کار فتنه را تمام کرد.

تقوی به اهمیت تبیین شخصیت و نقش رهبری در خنثی‌سازی فتنه تاکید کرد و گفت: شخصیت و قدرت رهبری در هر صحنه و حوزه ای باید تبیین شود. عملکرد رهبری شبیه معجزه است، هرکدام از این توطئه ها در هر کشوری اتفاق می‌افتاد شیرازه ان گسسته می‌شد اما با بصیرت مردم و رهبر معظم انقلاب توطئه‌ها خنثی شد. دشمن بداند ما ایستاده‌ایم. ایران همواره مرام علوی داشته است. ما زیر چتر ولایت علوی بوده‌ایم و دعوای دشمن سر بنزین و حجاب و آزادی نیست، دعوا سر ایران قوی است. هرچه قدرت بیشتر باشد، دشمنی بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.