بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار طی ۹ ماه گذشته بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد و نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد اشتغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

۹۰ درصد تعهد اشتغال دولت سیزدهم محقق شد

به گزارش قدس آنلاین، بی‌تردید آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای آماده به کار در کشور، اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف را بیش از پیش ضروری می‌سازد. بر همین اساس رئیس‌جمهوری تأمین سالانه یک میلیون شغل را نیاز ضروری کشور دانسته و وزارت کار را مامور راه‌اندازی و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال و جمع آوری مهارت‌ها و ظرفیت‌های کارجویان در این سامانه‌ها کرده است.

کارشناسان بر این باورند که راه‌اندازی نظام اطلاع‌رسانی بازار کار علاوه بر آنکه موجب شفافیت بیش‌تر در بازار کار می‌شود، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌ آموختگان و سایر افراد جویای کار را فراهم می‌کند.

با راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع‌رسانی بازار کار زمینه تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان و دانش‌آموختگان فراهم می‌شود.

بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۹ ماه گذشته بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده و ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

سیدصولت مرتضوی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا در بازدید از مرکز نظام جامع اطلاعات بازار کار اعلام کرد که طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را حل خواهد کرد.

به گفته وی با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد.

مرتضوی ضمن ارائه گزارشی از آمار ایجاد اشتغال در سال جاری، گفت: با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی کرده و تاکنون بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است. همچنین نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزیر کار با تشریح مزیت‌های راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار گفته بود: با راه‌اندازی سامانه امکان تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران صورت می‌گیرد و بستر جمع‌آوری اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان از جمله دانش‌ آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

به گفته وی از طریق سامانه مذکور، تمام مردم با داشتن کدملی دارای پروفایل شغلی مهارتی خواهند شد و شناسایی بیکاران و شاغلان امکانپذیر خواهد شد.

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار دستیابی به اطلاعات در این حوزه و موضوع هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار محقق می‌شود.

گفتنی است؛ با راه‌اندازی سامانه جدید در آینده‌ نزدیک همه نیروهای فاقد اشتغال بر اساس مهارت‌های خود ساماندهی و طبق نیاز بازار کار و مجموعه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی معرفی و به کار گرفته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.