رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: حجم قابل توجهی از تخم مرغ هایی تولیدی فاقد درج تاریخ و انقضاء هستند.

تخم مرغ های فله در خراسان رضوی دارای نشان تولید می شوند 

به گزارش قدس خراسان، حسین موسوی نژاد در این باره اظهار کرد: تخم مرغ به عنوان یک ماده پروتئینی با ارزش و یک کالای فساد پذیر است به طور معمول کمتر از ۲۰ درصد از تخم مرغ‌های تولید شده در استان بسته بندی شده هستند و مابقی به صورت فله عرضه می‌شود که فاقد درج تاریخ تولید و انقضاء است.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی افزود: کار مشترکی با شبکه دامپزشکی در راستای ارتقاء سطح کیفی تخم مرغ و ارتقاء سلامت مردم انجام شده است که بر این اساس تخم مرغ‌هایی که در بازار می‌خواهد عرضه شوند نشانه گذاری شود.

وی تصربح کرد: از ابتدای بهمن ماه این طرح در مشهد و شهرستان های استان خراسان رضوی اجرا می شود و از مردم میخواهیم از این تاریخ به بعد تخم مرغ بدون درج تاریخ تولید و انقضاء را خریداری نکنند.

موسوی نژاد گفت: زیر ساخت این موضوع در استان فراهم شده است که مصرف کنندگان از این به بعد تخم مرغ بدون تاریخ تولید و انقضاء خریداری نکنند و از اصناف هم این مطالبه صورت بگیرد که از این تاریخ تخم مرغ های دارای تاریخ تولید و انقضاء فروش نرسانند.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی اضافه کرد: این اقدام در سلامت مردم نقش دارد،  هرچند که در استان خراسان رضوی لازم به ذکر است که با کیفیت ترین تخم مرغ ها را تولید می کنیم و شاهد این ادعا هم مقام اول صادرات تخم مرغ در سطح کشور داریم و اکثر کشورهای مقصد متفاضی خرید تخم مرغ استان خراسان رضوی هستند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.