وزیر دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی گفت که کره شمالی باید متوجه شود اقدامات تحریک‌آمیز و تهدیدکننده علیه سئول، صرفا مقدمه‌ای برای نابودی خود این کشور خواهد بود.

 هشدار وزیر دفاع کره جنوبی به اقدامات پیونگ‌یانگ

به گزارش قدس آنلاین،‌ شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روابط بین دوکره‌ را «روابط دو کشور متخاصم با یکدیگر» نامید و افزایش آمادگی‌ها برای «سرکوب کل قلمرو کره جنوبی» را خواستار شد.

کیم جونگ اون همچنین گفت: اشتباه است که کره جنوبی را شریک مصالحه و اتحاد مجدد بدانیم.

شین وون شیک گفت: باید کاری کنیم کره شمالی با تمام وجود خود احساس کند که رفتار تحریک آمیز و بی پروایی که جمهوری کره (نام رسمی کره جنوبی) را تهدید کند خیلی زود به مقدمه‌ای برای نابودی کشور عامل تبدیل می‌شود.

وی افزود: تهدیدات تحریک آمیز کره شمالی در سال نوی میلادی نیز ادامه خواهد داشت. وی به نتایج نشست حزب کره شمالی نیز اشاره کرد و خواستار تقویت آمادگی شد.

وزیر دفاع کره جنوبی بیان کرد: در این وضعیت وخیم امنیتی، ارتش باید آمادگی خود را برای مقابله با دشمن افزایش دهد. اگر دشمن دست به اقدامی تحریک آمیز زد، بیایید با تنبیهی فوری، شدید و تا آخرین لحظه، رغبت و توانمندی آن‌ها را برای انجام تحریکات دیگر کاملاً در هم بشکنیم.

روز یکشنبه، وزارت دفاع کره جنوبی درباره برنامه‌های کره شمالی برای ساخت سلاح‌های راهبردی بیشتر هشدار داد و گفت اگر پیونگ یانگ تلاش کند از تسلیحات هسته‌ای علیه سئول استفاده کند، رژیم کیم جونگ اون به پایان خواهد رسید.

کره شمالی به تلاش‌های خود برای پیشبرد برنامه‌های تسلیحاتی خود ادامه داده است و سال گذشته پنج بار موشک‌ بالستیک قاره‌پیما پرتاب کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.