رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد گفت: قانون جدید امور مالیاتی تجسس و تفتیش در مال مردم و خلاف اصل ۴۷ قانون اساسی است.

طلافروشان با مالیات مشکلی ندارند، مشکل ما تفتیش در اموال مردم است

به گزارش قدس خراسان، تقی زادگان اظهار کرد: طلافروشان هیچ مشکلی با پرداخت مالیات ندارند و هر ساله این صنف طبق قوانین اظهارنامه‌های خود را کامل و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کردند.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد ادامه داد: هرچند ما به خاطر رفاه حال مردم در جلسه حسینیه زرگرها با حضور بیش از هزار نفر از صنف طلا فروشان مشهد بنا شد ظهر روز دوشنبه مغازه‌ها باز شود.

وی در خصوص خلاء قانونی موجود در تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون جدید بیان کرد: این قانون از طلا فروشان می‌خواهد که دارایی خود را در سامانه ثبت کنند که این امر تجسس در مال مردم است.

تقی زادگان تصریح کرد: طبق اصل ۴۷ قانون اساسی تفتیش کردن در زندگی مردم جرم است و این قانون مصداق تفتیش در مال مردم است.

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد افزود: کالای ما سرمایه‌ای است نه مصرفی. ما از دولت ارز نمی‌گیریم که بخواهیم دارایی خود را به دولت اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه به ما اعلام شده اجرای این قانون سه ماه به تعویق افتاده است گفت: مسئله دیگر این قانون دریافت کدملی از خریداران طلا توسط طلافروشان است مثلا اگر حتی یک زن خانه دار بخواهد برای خودش سرمایه‌ای بخرد باید در سامانه مالیات نام او ثبت شود.

تقی زادگان با تاکید بر اینکه ما با پرداخت مالیات مشکلی نداریم اذعان کرد: ما برای دفاع از حق مردم به قانونی که خلاف قانون اساسی است اعتراض می‌کنیم.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.