۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 951968

یک مقام رسمی استرالیا روز سه‌شنبه گفت هکرها به پایگاه داده‌های ضبط‌شده دادگاه در ایالت ویکتوریا استرالیا دسترسی پیدا کردند و شبکه فناوری صوتی و تصویری دادگاه را مختل کردند.

هجوم هکرها به دادگاه استرالیا

به گزارش قدس آنلاین، لوئیز اندرسون، مدیر اجرایی دادگاه خدمات ویکتوریا، در بیانیه‌ای گفت: فایل‌های صوتی برخی جلسات دادگاه بین ۱۰ آبان و ۳۰ آذر ممکن است به سرقت رفته باشد. وی تاکید کرد برخی از جلسات قبل از ۱۰ آبان نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گرفته باشند.

اندرسون گفت: دسترسی محدود به فایل‌های صوتی در شبکه تایید شده است. هیچ سیستم دادگاه یا پرونده دیگری، از جمله داده های پرسنلی یا مالی، قابل دسترسی نبود.

قرار است جلسات دادرسی این دادگاه در سال جدید میلادی پس از جداسازی و غیرفعال شدن شبکه آسیب‌دیده انجام شود. دادگاه ویکتوریا اشاره نکرد که آیا درخواست‌ باج‌گیری دریافت کرده است یا خیر.

این نفوذ سایبری در پایگاه داده دادگاه ویکتوریای استرالیا پس از هک ماه گذشته DP World Australia، یکی از بزرگترین اپراتورهای بنادر کشور صورت گرفت که باعث شد سه روز فعالیت خود را متوقف کند. هفته گذشته، شرکت خودروسازی Eagers Automotive استرالیا نیز اعلام کرد یک حادثه سایبری به سیستم‌های فناوری اطلاعات این شرکت آسیب زده است.

یک گزارش دولتی که آبان ماه منتشر شد، مدعی شد گروه‌های سایبری و هکرهای تحت حمایت دولت‌های دیگر، حملات خود را به زیرساخت‌ها، مشاغل و کسب‌وکارهای حیاتی استرالیا افزایش داده‌اند و هر شش دقیقه یک حمله اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.