بیمارستان بهشتی چندسال پیش به صورت موقتی به علوم پزشکی همدان سپرده شده بود و قرار بود پس از تکمیل بیمارستان اکباتان به بهزیستی بازگردانده شود، موضوعی که این روزها به انجام نرسیده است.

زور بهزیستی به علوم پزشکی نرسید/ معلولان همدانی پشت درهای بسته

به گزارش قدس آنلاین،  در طول مسیر همسفر می‌شویم، از روی پلاک ماشینش متوجه می‌شوم که معلولیت دارد اما ظاهر شادابش چیزی را نشان نمی‌دهد.

کم کم از زندگی اش که صحبت می‌کند، متوجه می‌شوم پدر خانواده‌ای ۵ نفره است و ضایعه نخاعی است...

مادام از خاطراتش صحبت می‌کرد، اینکه چه شد این‌طور شد، دوره افسردگی اش به چه نحوی بود تا اینکه به یک نقطه عطف رسید… اینکه چندسال پیش زمانی که بیمارستان بهشتی مامنی برای ضایعه نخاعی‌ها بود، در آن جمع یاد گرفت که اگرچه ضایعه نخاعی است اما می‌تواند از دستانش کمک بگیرد!

لبخندی زد و ادامه داد: اگر آن جمع نبودند، تا ابد خانه نشین می‌ماندم. زندگی بدی داشتیم اما آن جمع به من آموخت که می‌توانم با دستانم کار کنم، همین شد که یک پراید خریدم و مسافرکشی کردم.

چشمانش برقی زد و گفت: خدا را شکر که این روزها درآمدی دارم و شرمنده زن و بچه‌هایم نیستم اما چرا دیگر آن جمع را نداریم؟ پس بقیه ضایعه نخاعی‌ها که به امید نیاز دارند چه می‌شوند؟ چرا رها شدند؟

اشاره‌ای به بیمارستان بهشتی می‌کند که اندکی از ما دور است و می‌گوید: اینجا را از ما گرفتند، کاش می‌شد مسئولین ارشد همدان فکری برای ما می‌کردند...

زور بهزیستی به علوم پزشکی نرسید/ معلولان همدانی پشت درهای بسته

امانتی که پس داده نشد

چند سال پیش که فردی به نام مکارچی، مالک ساختمان شهید بهشتی که یک هتل آپارتمان بود، به ایران آمد و مالکیت این مکان را در اختیار سازمان بهزیستی قرار داد تا به معلولان خدمات‌رسانی کند، اما بعد از فوت وی در سال ۸۷ این بیمارستان به صورت موقتی به دانشگاه علوم پزشکی همدان واگذار شد و طبق قول‌ها و وعده‌های به عمل آمده، مقرر بود که با افتتاح بیمارستان اکباتان، بیمارستان بهشتی به بهزیستی بازگردانده شود.

بیمارستانی که با توجه به ظرفیت‌های موجود همدان و زیرساخت‌های به عمل آمده و البته افتتاح بیمارستان اکباتان، زمان آن رسیده بود که تخلیه و تحویل بهزیستی شود تا بار دیگر مددجویان و افراد تحت پوشش این سازمان نفسی تازه کنند و به خدمات توانبخشی دست یابند اما این مهم محقق نشد و فردا، بیمارستان اکباتان درحالی افتتاح می‌شود که نه تنها مصائب بیماران ضایعه نخاعی غرب کشور تمامی ندارد بلکه درخواست بیماران ضایعه نخاعی غرب کشور از رئیس جمهور بابت بازگرداندن این بیمارستان به حوزه توانبخشی، مسکوت مانده است.

میربخش شیری گفت: پیگیر هستیم مجدد بخش بیماران ضایعه نخاعی پس داده شود حتی از مراجع قضائی نیز پیگیر بودیم.

رئیس انجمن ضایعه نخاعی استان همدان که به اثربخشی‌های فعالیت این فضا برای مددجویان بهزیستی به ویژه در حوزه ضایعه نخاعی‌ها اشاره کرد، ادامه داد: در حال حاضر مکان را از ما گرفتند و نمی‌خواهند به ما برگردانند.

وی به خانه نشین شدن مجدد ضایعه نخاعی‌ها اشاره کرد و با تأسف گفت: در استان همدان بالای یک هزار نفر ضایعه نخاعی هستند، در سفر ریاست جمهوری که سال گذشته ۶ مرداد به استان همدان تشریف آوردند نامه و مکاتباتی صورت گرفت اما بی نتیجه ماند.

اما باید دید این روند به کجا می‌رسد، الوعده وفا بین مسئولین استان همدان موضوعی است که چند وقتی است باب شده اما این مهم در خصوص بیمارستان بهشتی عملیاتی نشده و تحقق نیافته است.

همه مردم همدان از افتتاح بیمارستان اکباتان آن هم پس از چندین سال خوشحال اند، به ویژه که کودکان همدانی از این موضوع بهره مند می‌شوند، اما مگر قرار نبود که بیمارستان بهشتی پس از افتتاح بیمارستان اکباتان به بهزیستی بازگردانده شود؟ چرا باید هزار ضایعه نخاعی همدان و هزاران ضایعه نخاعی غرب کشور، خانه نشین بماند، آن هم به سبب آنکه زور بهزیستی به علوم پزشکی همدان نرسیده است!

معلولان و توانیابان پشت درب خدمات توانبخشی بمانند، چراکه رایزنی‌ها در بازپس گیری بیمارستان که حق اصلی توانیابان بوده، بی نتیجه مانده و کسی هم در این بین پاسخگو و پیگیر نیست که نیست…!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.