سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت خراسان رضوی، امروز به میزبانی این شهرستان آغاز شد.

دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اهل سنت خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، جعفر شریفی در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: در این مرحله طلاب و روحانیون اهل سنت شهرستانهای تربت جام، باخرز، خواف، صالح آباد، سرخس، فریمان و تایباد با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات که با شعار" قرآن کتاب وحدت" برگزار می شود، تعداد ۱۲۰ نفر شامل ۹۵ مرد و ۲۵ زن از شهرستان های مختلف استان در آن رقابت می کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد بیان کرد: این مسابقات قرآنی شامل رشته های حفظ کل، حفظ یک جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل می شود و ۹ نفر داوری آن را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه اهل سنت در رشته های مذکور به مرحله کشوری این مسابقات که در استان هرمزگان برگزار خواهد شد، راه می یابند.

وی گفت: در حاشیه این رویداد فرهنگی، برنامه هایی نظیر برگزاری محفل ادبی شعر و نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات قرآنی در روز چهارشنبه از ساعت هشت الی ۲۰ پیش بینی شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تایباد افزود: مراسم اختتامیه نیز در روز پنجشنبه ۱۴ دیماه خواهد بود و نفرات برتر مسابقات مشخص می شوند.

شریفی خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ قرآنی توسط مرکز اسلامی خراسان رضوی و با مشارکت دفاتر ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی برگزار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.