سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص آخرین وضعیت لایحه« ارتقای امنیت زنان» گفت: لایحه حمایت از زنان در مقابل سوء رفتار پس از رفت و آمدهای زیاد و کار مشترک کمیسیون تخصصی اجتماعی و سایر کمیسیون‌ها در صحن مطرح شد که اشکالاتی داشت و مقرر شد که در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

لایحه «ارتقای امنیت زنان» در برابر خشونت به کجا رسید؟

پس از گذشت ۱۲ سال، لایحه «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» که در دولت دوازدهم تحت عنوان لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس دهم ارسال شده بود، با تغییر و اصلاحاتی، در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ به تصویب نمایندگان مجلس یازدهم رسید. «لایحه ارتقای امنیت زنان» ۵۱ ماده و ۵ فصل دارد که با تمرکز بر بازدارندگی و پیشگیری، ارتقای امنیت روانی و جسمانی زنان در محیط خانه، کار و اجتماع سعی دارد امنیت زنان را با حمایت‌های قانون تأمین کند. این لایحه سرانجام یکشنبه هفته جاری، در دستور کار صحن قرار گرفت.

حسین گودرزی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت لایحه «ارتقای امنیت زنان» اظهار کرد: لایحه حمایت از زنان در مقابل سوء رفتار بعد از رفت و آمدهای زیاد و کار مشترک کمیسیون تخصصی اجتماعی و سایر کمیسیون‌ها در صحن مطرح شد که اشکالاتی داشت و مقرر شد که در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایرادات لایحه «ارتقای امنیت زنان» باید در کمیسیون اجتماعی برطرف شود، گفت: پس از رفع ایرادات، مجددا در صحن مجلس بررسی می‌شود که این مساله بستگی به این دارد که در کمیسیون تخصصی اشکالات برطرف شود تا در اولویت رسیدگی در صحن قرار بگیرد. انتظار ما این است که لایحه هر چه سریعتر برگردد و در صحن مجلس بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: هدف از این لایحه، تمرکز بر بازدارندگی و پیشگیری، ارتقای امنیت روانی و جسمانی زنان در محیط خانه، کار و اجتماع است و مجلس اهتمام دارد که لایحه تامین امنیت زنان به قانونی برای حمایت از زنان تبدیل و به نتیجه برسد.

منبع: پانا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.