معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: ۱۹۰ هزار کیلومتر فیبر نوری تاکنون در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور اجرایی شده است.

اجرای ۱۹۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور

به گزارش قدس آنلاین،  یوسف شکوری روز چهارشنبه در آیین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار در بجنورد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۷ میلیون پورت اینترنت تلفن ثابت در کشور ایجاد و بیش از ۲۸ میلیون پورت اینترنت واگذار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار در کشور، افزود: اجرای این طرح در دولت سیزدهم سرعت گرفته است و ایجاد ظرفیت برای بهره مندی ۲۰ میلیون خانوار کشور از این زیرساخت در دستور کار است.

معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: خوشبختانه در خراسان شمالی نیز اقدامات خوبی برای بهره مندی مردم از اینترنت انجام شده و دولت نیز سعی دارد محرومیت های این بخش را جبران کند.

قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) بین شهرداری بجنورد و شرکت ارتباطات شاتل در راستای هوشمندسازی این شهر به امضا رسید.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اینترنت فیبر نوری مبتنی‌بر کابل‌های فیبرنوری است؛ در این سیستم از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن، کابل‌های فیبرنوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند.

به دلیل استفاده اینترنت فیبرنوری از سیگنال‌های نوری، کیفیت و سرعت بیش‌تری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد. فیبرنوری می‌تواند سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابیت ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.