وزیر ارشاد در واکنش به لغو اولین پرواز حج عمره از سوی عربستان سعودی، آنرا یک اختلاف فنی بین شرکتهای هواپیمایی دو کشور عنوان کرد و گفت: به دلیل آنکه وزیر راه و شهرسازی در سفر ترکیه هستند نتوانستیم در این زمینه همفکری کنیم اما مشکل به زودی حل می‌شود.

 اختلاف فنی میان سازمان‌های هواپیمایی ایران و عربستان باید حل شود / مشکل ما باتولیدات شبکه خانگی محتوای آنهاست

محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگار ما درباره دلیل لغو اولین پرواز کاروان حج عمره و تعلیق همه پروازهای عمره، علی رغم ارسال تضمین نامه ها و تعهدنامه های مورد مطالبه از سوی عربستان سعودی گفت: این مسئله ایست که بین سازمان هواپیمایی ایران و عربستان پیش آمده  و من هم دیشب از این موضوع توسط رئیس سازمان حج و زیارت مطلع شدم اما چون وزیر راه و شهرسازی در سفر ترکیه بودند امکان مذاکره در دولت نداشتیم اما  پیگیری می‌کنیم و این مسئله حل خواهد شد.

وی افزود: دلیل تعویق پروازهای حج عمره یک اختلاف فنی بود و مسئله جدی نیست و بین سازمان هواپیمایی دو کشور باید حل شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره سیاست این وزارتخانه در خصوص شبکه نمایش خانگی گفت من بارها اشاه کردم که سیاست دولت و وزاتر ارشاد نسبه به شبکه نمایش خانگی به مثابه یک فرصت است و امروز این مجموعه رشد و گسترش پیدا کرده و سهم مهمی در اقتصاد فرهنگ و هنر دارد.

وی افزود: اما در حوزه نظارت ما انتقادهایی داریم که باید با یک تعامل خوب میان متولیان امر و مدیران شبکه نمایش خانگی حل شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ما  در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای داشتیم و کمیته ای تعیین شده برای تعیین مرزهای نظارتی این حوزه، اظهار داشت: ما در قانون نظارت بر سریالها را به صدا و سیما واگذار کرده‌ایم و البته نمایندگانی در آنجا داریم و نظارت بر فیلم ها با ماست.

وزیر ارشاد تصریح کرد: ما نگاه فرصت محور داریم و از حوزه نمایش خانگی در این دوره حمایت کرده‌ایم اما انتقادات ما به این  بخش محتوایی است که هم شامل سریالها می شود و هم فیلم های سینمایی مه باید با سازوکار جدید مرتفع شود و امیدواریم با نظارت مشکلات حل شود.

وی گفت ما منتقد فیلم‌ها و نمایش‌ها و سریال‌هایی هستیم که امروز چهره‌ خانواده و روابط خانوادگی، خشونت در برخی از این سریالها نمایش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.