وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه هزینه افزایش قیمت اینترنت باید صرف خرید تجهیزات و توسعه شبکه بشود،اعتراض مردم به اسپانسری تیم های ورزشی از سوی اپراتورها نقد درستی است و آن ها به هیچ وجه حق بریز و بپاش‌های از این دست را ندارند.

وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین: اپراتورها حق بریز وبپاش‌های تبلیغاتی و اسپانسری ندارند

وزیر ارتباطات در واکنش به این شایعه در شبکه‌های مجازی که وی به اپراتورها پیشنهاد داده تا به رئیس جمهور برای افزایش قیمت اینترنت نامه بنویسند، گفت: این حرف کذب محض است و اپراتورها خیلی وقت بود که تقاضای افزایش قیمت خدمات خود را داشتند.

عیسی زارع‌پور که در حاشیه جلسه هیئت دولت با سؤال خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه که مردم می‌گویند وعده نقد افزایش قیمت نصیب اپراتورها شد و وعده نسیه افزایش سرعت و کیفیت اینترنت به مردم رسید، گفت: آن نقد هم برای مردم است و ما قطعا طرف مردم هستیم.

وی در باره اینکه چگونه افزایش قیمت برای مردم و به نفع مردم است، با بیان اینکه برای کاربران کیفیت شبکه و خدمات اهمیت دارد، گفت: باید پول باشد تا اپراتورها بتوانند شبکه را توسعه دهند؟. آیا می‌توانیم افزایش کیفیت را به آینده حواله بدهیم. در این صورت منابع آن باید از کجا تأمین شود؟

وی در واکنش به این که چرا مردم وعده افزایش کیفیت اینترنت به ازای گران شدن آنرا باور نمی‌کنند و به آن شک دارند، اظهار داشت: اولاً ما این تعهدات را به پروانه فعالیت اپراتورها الحاقیه کرده‌ایم و هر تخلفی از  این مصوبه موجب جریمه و برخورد قانونی وفق اختیارات اعطایی مجلس به سازمان تنظیم مقررات ارتباطی با اپراتور متخلف است. دوم اینکه ما به عنوان نماینده مردم حتما این تعهدات را پیگیری می‌کنیم و تا پایان این ماه داشبوردی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا مردم بتوانند ببینند اجرای تعهدات اپراتورها چگونه پیش می‌رود.

زارع‌پور با بیان اینکه ما سمت مردم هستیم و بعد از شش سال و چند صد درصد تورم یک با قیمت اینترنت را کمی گران کردیم، اضافه کرد: این افزایش کمتر از نرخ تورم است و تازه آنرا به  نفع مردم به افزایش کیفیت بدل کردیم و گفتیم اپراتورها باید اینترنت نسل پنجم را تا پایان سال به ۱۰ درصد برسانند، پوشش نسل چهارم را گسترش دهند ۳۰ درصد سرعت اینترنت تا خرداد ماه و ۵۰ درصد تا آخر سال بعد افزایش پیدا کند. مام عتقدیم این پول نباید صرف سود اچراتورها بشود. البته افزایش کیفیت نیاز به تجهیزات دارد و خرید و تأمین و نصب آن هم زمان لازم دارد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که مردم می‌گویند اگر اپراتورها پول برای توسعه شبکه و خرید تجهیزات ندارند چرا اسپانسر تیم های فوتبال و دیگر ورزش‌ها می‌شوند و پولی که از کاربران می‌گیرند خرج این امور تبلیغاتی می‌کنند؟ تصریح کرد: این حرف درستی است. البته اپراتورها بخش خصوصی هستند و  هزینه تبلیغات دارند، ولی ما به هیچ وجه بریز و بپاش آن ها را قبول نمی‌کنیم.

به همین دلیل یک بندی در برنامه هفتم توسعه گنجاندیم که از این به بعد مدیران و اعضای هیئت مدیره اپراتورها از این به بعد صلاحیتشان باید به تأیید وزارت ارتباطات برسد که هر کسی نرود آنجا بنشیند و چنین تصمیم هایی بگیرد و سهام این شرکت و فلان شرکت را بخرند و از اصل کارشان بمانند. ما حتما از این به بعد نظارت جدی بر اپراتورها خواهیم داشت که اولویت اولشان توسعه شبکه باشد.

نباید امور کشور را به انتخابات گره بزنیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری پرسید گران کردن کالاها و خدمات مثل اینترنت در آستانه انتخابات مغایر با تلاشها برای ترغیب مردم به حضور در صحنه نیست، با تأکید بر اینکه نباید همه امور مملکت را به انتخابات گره بزنیم، تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد دولت اگر به تصمیم برسد که فکر می‌کند درست است آنرا اجرا می‌کند. ما که نمی‌خواهیم مردم را گول بزنیم.

وزیر ارتباطات افزود: معنی این سوال این است که ما بگذاریم و بعد از اینکه مردم آمدند و در انتخابات شرککت کردند، به جای خسته نباشید و تشکر، از فردای انتخابات همه چیز را گران کنیم! اتفاقاً این کار خلاف اخلاق و مروت و نگاه دولت است.

زارع پور همچنین درباره بسته هدیه اینترنت دولت گفت: شهروندانی که شماره خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ثبت کردند، از امروز  ۱۲ گیگ اینترنت داخلی یا معادل ۵ گیگ اینترنت بین‌المللی بر روی شماره ثبت شده متقاضیان، فعال می‌شود.

وی  از شهروندانی که هنوز درخواست خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ثبت نکرده‌اند، هر چه زودتر اقدام کنند زیرا هفته آینده حداکثر زمان ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی است.

به گفته وزیر ارتباطات مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ از هدیه اینترنتی دولت استفاده کنند.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.