«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اخبار منتشره درباره نشست شب گذشته کابینه این رژیم را مایه ننگ و نشان دهنده خطرناک بودن این کابینه دانست و بر ضرورت برکناری آن به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تأکید کرد.

رئیس اپوزیسیون صهیونیست‌ها: اخبار نشست کابینه، مایه ننگ و حاکی از ضرورت برکناری نتانیاهو است

لاپید روز جمعه اظهار داشت: این کابینه نمی تواند هیچ گونه تصمیم راهبردی به نفع «اسرائیل» اتخاذ کند.

از سوی دیگر، اخبار منتشره از نشست شب گذشته کابینه اشغالگران حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر، یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم را از دیدار با سران شاباک و موساد منع کرده و این امر منجر به اختلافات شدیدی بین طرفین شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت گالانت، نتانیاهو را متهم کرده است که برای امنیت اسرائیل، مضر است.

شبکه الجزیره ساعاتی پیش گزارش داد: درحالیکه جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به تنش کشیده شده بود و نتیجه‌ای به دنبال نداشت و تنها وزیران حاضر در آن بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند، نتانیاهو دستور پایان آن را داد.

در این جلسه چند تن از وزرای صهیونیست با هرتزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش درگیری لفظی پیدا کردند. تنش پس از آن آغاز شد که هالوی تصمیم گرفت تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله هفتم اکتبر کند.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات در مورد شکست هفتم اکتبر (حمله حماس به اراضی اشغالی) را آغاز کرده و برای همین منظور یک کمیته تحقیقاتی را به ریاست شائول موفاز رئیس اسبق ستاد کل ارتش این رژیم تشکیل داده است.

این شبکه تاکید کرد که موفاز تحقیقاتی را در مورد آمادگی ارتش برای عملیات زمینی در غزه انجام داده است.

در همین ارتباط، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم نوشت که کمیته تحقیق شامل شائول موفاز و شماری از افسران ارشد سابق (نیروهای ذخیره) است و موفاز قرار است در مورد جنگ کنونی در غزه از جمله شکست‌های روز هفتم اکتبر تحقیق کند.

در ادامه این جلسه درحالیکه گالانت با حمایت از هالوی تلاش کرد وزرای حاضر را ساکت کند اما این حمایت کمکی به حل اختلاف نظرها نکرد و وزیران صهیونیستی همچنان بر سر یکدیگر فریاد می زدند.

تنش‌ها در جلسه تا جایی ادامه یافت که منجر به درگیری لفظی میان ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رژیم شد.

گانتس که همانند گالانت از هالوی حمایت کرد بر سر دیگر وزرای صهیونیستی که به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند فریاد کشید و جلسه کابینه جنگ به طور کامل با تنش همراه شد.

پس از داد و فریاد وزاری صهیونیستی حاضر در این جلسه بر سر یکدیگر، کنترل جلسه از دست نتانیاهو به طور کامل خارج شد و در حالیکه تنها نظاره گر این داد و فریادها بود دستور پایان بی نتیجه جلسه را داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.