پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از روز دوشنبه گذشته در بیمارستان بستری شده است اما هیچ توضیحی درباره بیماری وی و علت پنهانکاری در این مورد نداد.

پنهانکاری پنتاگون درباره بیماری وزیر دفاع آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، آستین از اول ژانویه (دوشنبه گذشته) در مرکز خدمات پزشکی نظامی «والتر رید» بستری شده است. پنتاگون درباره اینکه آیا وی قبل یا بعد از بستری شدن، هوشیار یا بیهوش بوده است، توضیحی نداد.

پنتاگون همچنین درباره اینکه چه میزان از اختیارات آستین به معاونش «کاتلین هیکس» واگذار شده است، توضیحی ارائه نکرد.

به نوشته رویترز، آستین ۷۰ ساله پس از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دومین فرد بلندپایه در ارتش این کشور به شمار می‌آید و مسئولیت‌های وی ایجاب می‌کند که همواره در دسترس باشد تا بتواند درباره بحران‌های مربوط به امنیت ملی آمریکا تصمیم‌گیری کند.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که آستین دچار «عوارض پس از اقدامات پزشکی» شده است اما «در حال بهبودی است و انتظار می‌رود که «از امروز مسئولیت‌هایش را بطور کامل از سر بگیرد.»

«اتحادیه مطبوعاتی پنتاگون» در نامه‌ای به مقام‌های وزارت دفاع آمریکا از پنهانکاری درباره بیماری آستین انتقاد کرد و گفت که وی یک مقام دولتی است و هیچ دلیلی برای پنهانکاری درباره وضعیت پزشکی وی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.