انتشارات به‌نشر، یازدهمین شماره ماهنامه «کتاب رضوی» را با بررسی پرونده ویژه «کتاب‌ها و خانم‌ها» منتشر کرد.

یازدهمین شماره ماهنامه «کتاب رضوی» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، در این شماره از نشریه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر به طور ویژه با نویسندگان زن فعال و فعالان حوزه زنان به بحث و گفت‌وگو پرداخته و جدیدترین آثار منتشر شده حوزه زنان به‌نشر معرفی می‌شوند .
 در اولین بخش نشریه کتاب رضوی با عنوان «شهد شیرین شفا» داستان‌های شفایافتگان حرم مطهر رضوی معرفی می‌شود. در این بخش یاداشت‌های «نقاره می زند طوس...» از سید احمد هاشم آبادی نیز به بیان اهمیت این کتاب می‌پردازد و در ادامه در یادداشت «نذر امام هشتم»  چگونگی نگارش اثر از زبان حمیدرضا سهیلی نویسنده اثر بیان می‌شود.
 کتاب‌ها و خانم‌ها موضوع ویژه پرونده این شماره از ماهنامه کتاب رضوی است که در این بخش از نشریه در قالب گفت‌وگو و یادداشت با کارشناسان متخصص حوزه کتاب و فعالان حوزه زنان به گفت‌وگو پرداخته و از ضرورت مطالعه برای زنان و اهمیت زنان آگاه سخن می‌گوید. در این باب گفتگوی اختصاصی با خانم راضیه تجار، داستان نویس پیشکسوت و رئیس هیئت مدیره انجمن قلم پیش روی مخاطبان قرار دارد. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: « من معتقدم از آن تپشی که نثر زنانه دارد . احساسی که در آن خفته، می‌توان فهمید نویسنده ، زن است. اثر زنانه نوعی آینه‌کاری در خود دارد که در حقیقت انعکاسی از روح و قلب و احساسش زنانه در آن نمود دارد».
 در این بخش نیز در یادداشت «مدیریت مادرانه خانم نویسنده» از سارا عرفانی نویسنده و موسس باشگاه ادبی بانوی فرهنگ به بیان فعالیت‌، اهداف، رویکردهای باشگاه ادبی بانوی فرهنگ ویژه بانوان پرداخته می‌شود. . یادداشت‌های«در باب مادر بودن» به قلم مرضیه نفری نویسنده و مدرس داستان‌نویسی، «هزار حرف نگفته» دغدغه‌هایی که منجر به راه‌اندازی انجمن ادبی حوزه زنان شد به خانم مریم عرفانیان نویسنده  و«باید از زنان بیشتر دفاع کرد» گفتگوی اختصاصی با خانم مریم بصیری نویسنده و فاطمه دژبرد، مدیر امور بانوان وخانواده بنیاد کرامت رضوی از دیگر بخش‌های پرونده یازدهمین ماهنامه کتاب رضوی است. 
 ماه نشر کتاب انتشارت به‌نشر در حوزه بزرگسال، کودک ، نوجوان، بین‌الملل و قرآن و ادعیه، معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان (بخش دهم) به قلم مهدی فردوسی مشهدی، «نوشتن از لیلی‌ها» در باب آشنایی با مریم عرفانیان نویسنده متعهد حوزه ادبیات پایداری و یاددداشت «یک مثلث زنانه» از مهدی سیم‌ریزمدیر تولید انتشارات به‌نشر  برای رمان جدید «به امید دیدار» از دیگر مطالب خواندنی یازدهمین ماهنامه کتاب رضوی است.
ماهنامه کتاب رضوی به مدیر مسئولی حسین سعیدی و سردبیری عطیه هراتی مطلق دارای پروانه انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در بخش‌های مختلف و متنوع کتاب رضوی، پرونده بررسی چرخه فروش کتاب در ایران، ماه نشر، ادبیات دینی، کتاب روی میز، اخبار به‌نشر، فروشگاه گردی علاوه بر انعکاس فعالیت‌های حوزه نشر آستان قدس رضوی، درباره کتاب، کتابفروشی و مسائل پیرامون آن از جمله راهکارهای رشد در ادبیات کودک و نوجوان، معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان با مخاطب گفت‌وگو می‌کند.
 در کنار توضیح طرح‌ها و پروژه‌های مهم و محوری انتشارات، این ویژه نامه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف اعم از تولید، بازرگانی، روابط عمومی، فضای مجازی و نیز حوزه کلیدی محتوایی به‌نشر (ادبیات دینی) را به مخاطبان ارائه می‌کند . علاقه‌مندان برای مطالعه ماهنامه «کتاب رضوی» می‌توانند به سایت انتشارات به‌نشر به آدرس www.behnashr.comمراجعه کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.