وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ امروز این وزارتخانه مسوولیت خطیر و راه دشواری را بر عهده دارد و بازگرداندن مسیر فرهنگ و هنر کشور به ریل آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی ماموریت مهم آن است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ بازگرداندن فرهنگ و هنر به ریل آرمان‌های اصیل انقلاب مأموریت وزارت ارشاد است

محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در اجلاس سراسری نماز در زنجان با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقوله متکثری را در حال راهبری و مدیریت هستیم، افزود:‌ وزارت ارشاد تنها وزارتخانه ای است که با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در تعامل نزدیک قرار دارد و تنها وزارتخانه ای است که صفت اسلامی دارد.

وی یادآور شد:‌ این موضوع، یک موهبتی برای ماست چراکه این وزارتخانه بیشترین نزدیکی را بین همه وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی با حوزه ولایت امر و امامت امت دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب در کنار هر موضوع مهمی که بر امر "جهاد تبیین" تاکید می کنند مهمترین مقوله را استفاده از زبان هنر و فرهنگ عنوان می کنند چراکه زبان هنر ماناترین زبان برای تبیین همه خوبی هایی است که امرز جامعه ما به برپایی آن افتخار می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و مسیر نورانی نهضت امام راحل، این مکنت و توانمندی را داریم که اقامه فرایض الهی را در جامعه داشته باشیم و در برابر همه تهدیدات، جنگ نرم، انواع فتنه ها و جنگ های ترکیبی موفقترین روش را که همان استفاده از زبان هنر است به کار ببریم.

اسماعیلی گفت:‌ ماموریت های این وزارتخانه دشوار ولی شدنی است و شاکریم که امروز با همه توان در این مسیر در حال حرکت در همه بخش ها هستیم و این فرصت را نباید از دست دهیم بلکه باید از آن برای خدمت به قرآن استفاده کنیم.

وی افزود:‌ هم اکنون توجه به قرآن، نماز و مساجد و نهضت بازگشت به مساجد یکی از اولویت دارترین مسایل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید بتوانیم با استفاده از بسترهای موجود از جمله ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه چاره ای جز بازگشت به مساجد نداریم، ادامه داد: مساجد از عوامل مهم پیروزی نهضت اسلامی بوده است و الان هم باید به مساجد بازگردیم.

وی اظهار داشت:‌ حرکتهایی که در دهه های گذشته انجام شد تا محوریت فرهنگی از مساجد به سایر جاها برود ما را در مسیر نادرستی قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدمات انجام گرفته در حوزه نماز، گفت:‌ آیین نامه به روز شده نماز را در دولت و با حضور رییس جمهور مصوب کردیم که گام مهمی است.

وی گفت: آیین نامه قبلی باید به روزآوری می شد که تصویب کردیم البته اصلاحاتی دارد که آنها را هم ملحق خواهیم کرد و قبل از پایان امسال این آیین نامه جدید ابلاغ خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص حمایت از اجرای طرح " شهر من شهر نماز"،‌ گفت:‌ موسسات فرهنگی هنری بسیاری داریم که باید از آن جهت ترویج نماز استفاده کنیم که یک موسسه فرهنگی این طرح را در ۲۳ استان کشور اجرا کرد و مادران در این طرح مشارکت کردند و راههای ترغیب کودکان به نماز عملا در آن اجرا شد که بسیار طرح پرسودی بود.

وی به اقدامات انجام شده در حمایت از اجرای طرح فرهنگی - تربیتی چهره به چهره اشاره کرد و گفت:‌ در این طرح ۲ هزار مربی آموزش دیده میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال حضور می یابند و با گفت و گو به شبهات آنها پاسخ می دهند و به اصلاح قرائت نماز آنها کمک می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.