مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: امسال ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اختصاص یافت که تاکنون ۹۲ درصد این اعتبار پرداخت شده است.

اختصاص ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات خانگی به استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، جمشید امیدی با اشاره به امتیازات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در ادوار گذشته اشتغال خانگی مستلزم معرفی مکان تجاری بود و در صورت تأیید، از مزایای تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار می‌شدند، اما در دولت سیزدهم در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال خانگی این روند تسهیل شده و فرد متقاضی واجد شرایط می‌تواند در محل زندگی خود از تسهیلات برخوردار و شغل خود را ایجاد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این راستا در دولت سیزدهم، سامانه مشاغل خانگی با ۵۳۰ عنوان رشته فعالیت بارگذاری شده که ۵۰۲ مورد آن ثبت محور است که در این طرح، متقاضی بر اساس تخصصی که دارد به محض ثبت اطلاعات می‌تواند مجوز به‌صورت آنلاین یا برخط دریافت و درخواست تسهیلات را ارائه دهد.

امیدی گفت: سقف تسهیلات برای خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و باز پرداخت ۷ ساله پیش بینی شده و در غالب طرح پشتیبان نیز میزان تسهیلات ۴ میلیارد تومان با نرخ سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۷ ساله است.

وی افزود: در خصوص ۲۸ مجوزی که مجوز محور هستند بازه زمانی سه روزه به دستگاه تخصصی ذیربط برای اظهار نظر مهلت داده می‌شود و در صورتی که پس از ۳ روز پاسخی مبنی بر تأیید یا رد مجوز از سوی دستگاه دریافت نشود، سامانه به صورت اتوماتیک مجوز را صادر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده امسال برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴۷ میلیارد تومان است که تا کنون ۹۲ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

امیدی ادامه داد: همچنین از ماه گذشته اعتباری بالغ بر ۱,۱۵۶ میلیارد تومان در غالب جز ۳، بند ب و تبصره ۱۸ به استان مرکزی تخصیص داده شده است که به ازای هر فرصت شغلی ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۷ ساله پیش بینی شده است.

امیدی تصریح کرد: بر اساس آخرین نشستی که در خصوص امتیاز بند ب و تبصره ۱۸ برگزار شد اکنون یک متقاضی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده است.

وی گفت: میزان تعهد اشتغال خانگی در سال جاری در استان مرکزی برای ۱۹۹۶ نفر است که تاکنون ۱۳۶۶۴ نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده‌اند و ۲۴ درصد بیش از تعهد استان محقق کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.