رئیس دیوان عالی کشور، گفت: پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز سه متهم دارد که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم آنها اجرا می‌شود.

اجرای حکم اعدام عامل حمله به شاهچراغ

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به نقش دستگاه قضا در  پرونده انفجار تروریستی در کرمان، اظهار داشت: تشکیل پرونده باید توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام شود.

وی ادامه داد: پس از آن ضابطان باید اقداماتی را که برای شناسایی سرنخ‌ها انجام شده را به همراه دلایل، مدارک و مستندات جمع‌آوری کرده و برای دادسرای کرمان ارسال کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دادستان کرمان هم وظیفه دارد که این مدارک را تنظیم کرده و اگر نقصی دارد آن را برطرف کند و به همراه کیفرخواست و تعیین میزان اتهاماتی که متوجه متهمین است برای دادگاه بفرستد، افزود: پرونده در دادگاه هم مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: چون جرایم سنگین است، معمولاً این پرونده‌ها به دیوان عالی کشور می‌آید و دیوان عالی هم طبق قانون به آن رسیدگی می‌کند، چیزی که برای ما مهم است رعایت عدل و انصاف است.

منتظری با بیان اینکه ما وظیفه داریم هم قانون را رعایت کنیم و هم عادلانه قضاوت کنیم، گفت: ما در دستگاه قضایی استان کرمان و هم در تهران توان خود را به‌کار می‌گیریم که به سرعت به این پرونده رسیدگی شود.

وی با اشاره به افرادی که تاکنون در این پرونده دستگیر و بازداشت شدند، گفت: افرادی که دستگیر شدند هنوز در مرحله اطلاعاتی و امنیتی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ در شیراز، بیان کرد: پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز سه متهم دارد که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم آنها اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.