جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران و شهادت ۲ خبرنگار فلسطینی در غزه، تأکید کرد: حملات این رژیم به روزنامه‌نگاران بدون پاسخ باقی نخواهند ماند.

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۰۹ تن رسید/ جهاد اسلامی: حمله اسرائیل به خبرنگاران، بی‌پاسخ نخواهد ماند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: افزایش شمار شهدای خبرنگار به ۱۰۹ شهید، نشان دهنده عمدی و برنامه ریزی شده بودن این حملات توسط اشغالگران است.

پیشتر نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرده بود که شهات خبرنگاران فلسطینی، مصطفی ثریا و حمزه الدحدوح در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، یک جنایت جنگی عامدانه است که با هدف ایجاد رعب و وحشت و بازداشتن خبرنگاران از افشای حقایق و پوشش جنایات وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها در نوار غزه انجام می‌گیرد.

این جنبش از نهادهای حقوقی بین‌المللی خواست جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه را به منظور بازخواست و محاکمه این رژیم جنایتکار مستندسازی کنند.

ساعاتی پیش دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه از شهادت ۲ خبرنگار فلسطینی به نام های حمزه وائل الدحدوح فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و مصطفی ثریا در نوار غزه خبر داد.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خودروی این ۲ خبرنگار که برای پوشش خبری در حال حرکت بودند، آنها را به شهادت رساند.

با شهادت این ۲ تن، شمار شهدای خبرنگار از آغاز نسل کشی در نوار غزه به ۱۰۹ تن رسیده است.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین با اعلام این خبر ضمن تسلیت به اهالی رسانه فلسطین، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و افزود: جنایات بی امان صهیونیست ها در حق خبرنگاران به هدف ایجاد رعب و تلاشی نافرجام برای تغییر حقیقت و عدم پوشش اخبار است.

این دفتر در ادامه تاکید کرد: ما از تمامی اتحادیه ها و مراکز رسانه ای و نهادهای حقوقی می خواهیم که این جنایت را محکوم و برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم بی دفاع ما در نوار غزه، اشغالگران را تحت فشار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.