عالی ترین مقام قضایی استان سمنان گفت: اقدامات انجام شده در مهمترین و زایاترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی منجر به کاهش مخاطره تلف شدن این گربه سان مهم شده است.

کاهش تلفات یوزپلنگ آسیایی در تصادفات جاده‌ای با حمایت‌های قضایی

محمد جعفر عبدالهی با اشاره به بازدید میدانی خود از زیستگاه این‌گونه حیات وحش در حوزه قضایی میامی، ضمن دعوت از سازمان‌های مسئول برای حل مشکلات ناشی تلف شدن حیات وحش در تصادفات جاده ای در شرق استان، بر برگزاری جلسات راهبردی و صدور مصوباتی بر صیانت از یوز آسیایی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به دستور خود در خصوص برخورد قانونی با مقصرین حوادث منجر به تلف شدن یوزهای آسیایی در منطقه میامی در تیرماه امسال اظهار کرد: به دنبال صدور این دستور، اقداماتی از سوی دستگاه های مسوول اجرایی شد که این اقدامات به کاهش تلفات حیات وحش کمک کرده است.

وی گفت: با اقدامات قضایی انجام شده، پاسگاه محیط‌بانی در محل کاروان سرای میاندشت دایر شده و همچنین تابلوهای هشدار در محور تردد یوز آسیایی، نصب شد و در ادامه طرح جامع حفاظت از گونه‌های نادر وحشی نیز تهیه و برای تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شد.

عبدالهی از خرید، نصب و راه اندازی ۶ سامانه دوربین‌های ثبت تخلف در منطقه به عنوان دیگر عامل موثر در کاهش تلفات حیات وحش نام برد و تصریح کرد: در همین راستا موافقت کمیسیون راه هلی کشور برای نصب ۶ دوربین و اعمال حد سرعت لحظه‌ای در منطقه اخذ شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای روشنایی به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده تردد یوزپلنگ ها در شرق استان به عنوان دیگر اق ام موثر انجام شده یاد کرد و گفت: تهیه تابلوهای ریلی در خصوص اطلاعات مسیر نما، تابلوهای اعلان اخطار و همچنین خط کشی و ترسیم نقوش پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با رنگ و تهیه تجهیزات ترافیکی لازم از دیگر اقدامات موثر انجام شده با هدف حفاظت از این گونه ارزشمند در استان بوده است.

عبدالهی تصریح کرد: موضوع جذب اعتبار فنس کشی به میزان ۵ کیلومتر از مسیرهای طرفین جاده ی منطقه حفاظت شده از مصوباتی بود که پیگیری تحقق آن از سازمان حفاظت محیط زیست استان ادامه دارد و نتایج بدست آمده متعاقبا اعلام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: با حمایت و همکاری دستگاه قضایی و انجام تکالیف تمامی نهادها و سازمان‌های مسئول و اجرای مصوبات ترسیمی، شاهد صیانت و حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض به ویژه یوز آسیایی در استان خواهیم بود.

وی وعده داد: دستگاه قضایی استان برای حفاظت بهتر از گونه های مختلف حیات وحش و خصوصا گونه های در خطر انقراض، از هیچ اقدام قانونی دریغ نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.