شی جین پینگ، رئیس جمهور چین وعده داد سرکوب فساد در بخش‌های کلیدی کشور همچون حوزه مالی، انرژی و زیرساخت‌ها را تشدید کند.

وعده رئیس‌جمهور چین برای تشدید مبارزه با فساد

به گزارش قدس آنلاین، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در یک سخنرانی برای اعضای آژانس ضد اختلاس حزب حاکم کمونیست، دستور داد «تلاش‌های بیشتری» برای مبارزه با فساد در بخش‌های «مالی، شرکت‌های دولتی، انرژی، دارو و زیرساخت ها» صورت گیرد.

وی گفت: با تثبیت کامل دستاوردها در ۱۰ سال گذشته پیروزی قاطعی در مبارزه با فساد به دست آمده است.

شی در عین حال هشدار داد: اوضاع بسیار سنگین و پیچیده است.

رئیس جمهور چین گفت: ما باید از پیشرفت‌های جدید در مبارزه با فساد، بسترها و شرایط فساد کاملاً آگاه باشیم.

شی که دومین دهه زمامداری خود را به عنوان رهبر ارشد چین در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد، از زمان رسیدن به قدرت مبارزات شدیدی را علیه فساد به راه انداخته است.

بنا به گزارش کانال اخبار آسیا، طرفداران وی می‌گویند این کارزار مبارزه با فساد اداری، حاکمیت پاک را ارتقا می‌بخشد؛ اگرچه منتقدان به این اقدامات به عنوان ابزاری برای پاکسازی مخالفان سیاسی نگاه می‌کنند.

خبرگزاری دولتی شینهوا اواخر روز دوشنبه گزارش داد، بر اساس آخرین آمار رسمی تا خرداد ۱۴۰۱، حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مقامات حزبی در چین از سال ۲۰۱۲ مورد بازجویی قرار گرفته اند.

از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مشمول مجازات هایی شامل حبس‌های طولانی تا اخراج از پست‌های رسمی، تنزل رتبه و اخراج از حزب شده‌اند.

در ماه‌های اخیر، این کارزار مبارزه با فساد، صنایعی از جمله بانکداری، بیمه، کسب‌وکارهای تحت حمایت دولت و ورزش را هدف گرفته است.

تلویزیون دولتی CCTV روز دوشنبه گزارش داد یکی از مدیران ارشد سابق یک غول نفت و گاز دولتی به اتهام رشوه بازداشت شده است.

در همان روز، سازمان مبارزه با اختلاس از بازجویی رئیس سابق دفتر عملیات اقتصادی شرکت دولتی دخانیات خبر داد.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند اواخر ماه گذشته، یکی از نایب رئیسان سابق سازمان تنظیم مقررات بانکی کشور به حبس ابد محکوم شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.