رئیس هیات شنا، شیرجه، واترپلو خراسان جنوبی گفت: استخر یکی از ابزارهای اصلی و مهم ورزش شناست در حالی که هیات شنا استان هیچ استخری ندارد.

هیات شنایی که استخر ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی قربان‌نژاد افزود: ۹ استخر سرپوشیده در خراسان جنوبی وجود دارد که برخی از آنها مربوط به ادارات بوده و برخی دیگر تحت نظر اداره کل ورزش استان در قالب مزایده واگذار شده است.

وی بیان کرد: نبود استخر به بزرگترین چالش هیات و فعالان این رشته ورزشی تبدیل شده است و شناگران ما را با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌کند چون برای آموزش یا آمادگی برای مسابقات باید به دنبال اجاره استخر با روش‌های مختلف باشیم.

رئیس هیات شنا، شیرجه، واترپلو خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه مهمترین ماموریت ما ارتقای سطح کمی و کیفی شنای استان است انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان در این زمینه توجه ویژه داشته باشد.

وی اضافه کرد: استعدادهای بالقوه‌ زیادی در استان وجود دارد که به دلیل امکانات محدود نتوانسته شکوفا شود از طرفی نبود استخر یکی از مشکلات مهم استعدادیابی و ترویج بُعد قهرمانی و همگانی ورزش‌های شنا، شیرجه و واترپلو است.

قربان‌نژاد گفت: سالانه برنامه و مسابقات متعددی از جمله برگزاری دوره‌های مربیگری، کارگاه‌های بازآموزی برای مربیان، مسابقات ادارات استان، همایش ملی شنای مادران و دختران بالای هشت سال، اعزام تیم استان به مسابقات المپیاد برتر کشوری در بخش بانوان و آقایان و استعدادیابی در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی زیرساخت و ابزار اصلی شنا در استان را نداریم نمی‌توان انتظار تیم‌داری و کسب مقام در سطح ملی را داشت اما همه تلاش ما استعدادیابی و فعال کردن بیش از پیش این حرفه ورزشی است و امیدواریم اداره ورزش و جوان نگاه ویژه‌تری به این هیات داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.