فیلم سینمایی «روشن» با حضور رضا عطاران در عمان به نمایش درآمد و فیلم‌های کوتاه «رقص گرگ» و «تنگه» به جشنواره‌های داکا و فلکلور هند راه پیدا کردند.

رضا عطاران با«روشن» به عمان رفت/ حضور جهانی برای ۲ فیلم کوتاه

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح الله حجازی، با حضور رضا عطاران در شهر مسقط نمایش داده شد. این مراسم با حضور رضا عطاران بازیگر و روح‌الله حجازی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «روشن» با حمایت عمان ایر و آژانس سفیرالسلام برگزار شد.

این فیلم، دومین فیلم ایرانی است که با حضور کارگردان و بازیگرش در سینما سینه‌پلیس شهر مسقط برای ایرانیان به نمایش درآمد.

در ابتدای مراسم اکران «روشن»، مهدی سلیمانی گفت: بسیار خوشحالم که به لطف خدا توانستیم دومین فیلم ایرانی پس از «فسیل» را در مسقط نمایش دهیم و هر ۲ فیلم با ظرفیت تکمیل نمایش داده شوند.

سپس رضا عطاران بازیگر فیلم به مخاطبان گفت: این فیلم برای ۳ و نیم سال پیش است و من در آن نقش جدی ایفا کردم و خودم فیلم را دوست دارم و امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید.

روح‌الله حجازی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم نیز گفت: فیلم سینمایی «روشن» ششمین فیلم من است و در بسیاری از جشنواره‌های جهانی راه یافته و افتخار کسب کرده است، امیدوارم پس از این با فیلم‌های دیگر هم به اینجا بیایم.

انیمیشن کوتاه «رقص گرگ» به هندوستان رفت

فیلم کوتاه انیمیشن «رقص گرگ» به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهزاد یاغموری در دومین حضور بین‌المللی خود به هفتمین جشنواره فلکلور هند راه پیدا کرد.

در خلاصه داستان انیمیشن «رقص گرگ» آمده است: «گله گوسفندانی در دشت در حال چرا کردن هستند که ناگهان چندی گرگ به گله گوسفندان حمله می‌کنند و ….

عوامل ساخت فیلم کوتاه انیمیشن رقص گرگ عبارت‌اند از: کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و صداگذار: بهزاد یاغموری، انیماتور: امیررضا نطاق، بازنویس فیلم‌نامه: اسماعیل براری.

پیش از این نیز، بهزاد یاغموری در سال ۲۰۲۱ با فیلم کوتاه داستانی «نُه» در این جشنواره حضور داشت. این جشنواره با همکاری مرکز مطالعات رسانه‌ای کالج سنت توماس تریسور از ۵ تا ۹ ژانویه ۲۰۲۴ در شهر کرالای هندوستان با تمرکز بر سینمای مردم محور، صلح‌طلب، سنت‌ها و تنوع‌زیستی برگزار می‌شود.

حضور «تنگه» در داکا

فیلم کوتاه «تنگه» به‌نویسندگی و کارگردانی مقداد جلالی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر شاهرود، به بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا راه یافت.

«تنگه» با تکیه بر رئالیسم جادویی، روایت‌گر داستان دو پسر نوجوان است که از راهی غیر معمول برای رسیدن به ثروت تلاش می‌کنند. این اثر پیش از این، تجربه حضور در چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فلیکرز رودآیلند آمریکا، هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو ایتالیا و بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم را پشت سر گذاشته و به‌عنوان نامزد بهترین فیلم کوتاه سال از بیست و دومین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر جشن حافظ برگزیده شده است.

بابک کریمی، صمد آذرخش، سینا ابراهیمی و نیکان جعفرآقایی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

برخی عوامل این فیلم عبارت‌اند از: مقداد جلالی نویسنده و کارگردان، وحید ابراهیمی مدیر فیلم‌برداری، مهدی افروغ تدوین، ستار اورکی موسیقی، فرخ فدایی مدیر صدابرداری، زهره علی اکبری طراحی و ترکیب صدا، آبتین برقی طراح صحنه و لباس، عبدالله صفدری گریم، کامران سحرخیز / استودیو روشنا جلوه‌های بصری و کامپیوتری، علیرضا اکبری سوپروایزر جلوه‌های کامپیوتری، عبدالله بیگی دستیار و برنامه‌ریز، فرهاد رستمی دستیار اول فیلم‌بردار، زینب خدیوی منشی صحنه، مجتبی فیروزآبادی، مرضیه عطاالهی، ابوالفضل صاحبی، علی عبدالهیان دستیاران کارگردان، هما بذرافشان طراح پوستر، سید عبدالله تقوی، مبین جلالی عکاس، امیر صادقی مدیر تولید، بهمن صدیق مدیر تدارکات، احسان معماریان نماینده سرمایه گذار، پخش بین‌الملل استودیو لارج فرمت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.