رئیس قوه قضائیه گفت: کارگزاران نظام و متولیان امر در جایگاه مسئولیت بزرگ خود در موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده نکنند.

رئیس قوه قضائیه هشدار داد؛ کارگزاران نظام و متولیان امر در جایگاه خود سوء استفاده نکنند

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آئین افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و یادواره ۱۵۰ شهید منطقه اردهال در آستان مقدس این امامزاده لازم التعظیم گفت: به همه کارگزاران نظام، متولیان امر، قضات محترم، نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و حتی به خودم به عنوان رئیس قوه قضائیه همه در مقام و مسئولیتی هستیم که از ابتدا تاکنون خون‌ها برای آن ریخته شده، سرها از بدن جدا شده است تا ما به این مردم خدمت کنیم.
وی تصریح کرد:« وای به حال ما اگر به خاطر خودمان و حفظ منافع و جایگاهمان یک گروه، یک جریان یا جناح سیاسی بخواهیم از جایگاهمان سوء استفاده کنیم.»
رییس قوه قضائیه با تاکید بر تهاجم بزرگ فرهنگی دشمن و تلاش معاندان برای مبارزه اسلام و انقلاب افزود: هدف اصلی و عمده دشمنان و عناصر آنها از بین بردن دین و آموزه‌های دینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه وجود حکومت حق محل جولان دادن به حکومت باطل نمی‌دهد اظهارداشت: بسیاری از این مسائل امروزِ عناصر اصلی دشمن از جمله بی حیایی‌ها، بی‌عفتی‌ها، فسادهای مالی، فتنه‌ها، تبلیغات و القائات سوء فقط برای از بین بردن اسلام و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی وجود حق و اسلام را عامل به خطر افتادن باطل و منافع طاغوت دانست و گفت:  امروز وظیفه همه  ما در برابر تهاجم بزرگ و روزافزون فرهنگی دشمن با ابزار و سرمایه گذاری همه جانبه آن که رهبر عظیم الشان ما نیز از سالهای دور آنرا هشدار دادند تبیین نقش دشمن و بیان تعالیم نورانی اسلام و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.
به گفته وی موعظه و اقدامات فرهنگی تنها رسالت ما در برابر همه موارد مجرمانه، خطرناک، ناپسند و تخلف نیست بلکه در برخی موارد امر به معروف و نهی از منکر با مراتب آن علاوه بر تبلیغ و تبیین است.
رئیس قوه قضائیه هماهنگ و با هم جلو رفتن تیغ عدالت در کنار مسأله تبیین را در حکومت جمهوری اسلامی تاکیدکرد: تمامی حوزه‌های نظامی، انتظامی و قضایی هشیار باشند و نباید اجازه به فعالیت کسانی بدهند که حرف حق را می‌فهمند اما معاندانه در مقابل آن می‌ایستند و مقابله می‌کنند و قصد فتنه دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه انجام اقدامات فرهنگی لازم است اما کار قضایی و انتظامی نیز باید انجام شود و حتی در برخی مواقع راهی جز آن نیست خاطرنشان کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از القای شبهات، تبیین مسائل حق و باطل و تمیز آن وظیفه همه ما است.
وی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم معاندان، مزدوران و عوامل وابسته به آنها و سرویس‌های دشمن ارزش‌های ما را زیر پا بگذارند و به آن توهین کنند و امنیت روانی و جانی مردم را به خطر بیندازند.
به گفته وی همه تلاش دشمن ایجاد خدشه بر پیروزی انقلاب اسلامی است که مرهون دو نعمت بزرگ رهبری مخلص و امت پیرو بوده است تا مردم را از صحنه خارج و ناامید کند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان از ملت ضربه و آسیب خورده‌اند گفت: تلاش آنها برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان با هر ترفندی بین هر گروه و قشر و طیف و سنی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تکیه بر مردم را با استناد به فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: دشمن از مردمی می‌ترسد که در تمام مناسبتهای مذهبی و سیاسی و تاریخی با همه گرفتاریها و مشکلاتشان در صحنه هستند و به آن  عمق بخشی و عظمت کمی و کیفی می‌دهند.
وی وجود مردم بصیر، فهیم و ولایت مدار ایران را مانع بزرگ و غیر قابل تحمل دشمنان برشمرد و گفت:هر چند نیروهای مسلح و امنیتی ما نیروی بازدارندگی دارند و دشمن از موشک و پهباد و سلاح‌های هوایی و دریایی ما می‌ترسد اما ترس بزرگ آنها از مردمی رهرو حق و سفارش کننده به حق و صبر است.
حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش در مورد انتخابات نیز گفت: دشمن با القای بی‌فایده بودن انتخابات، با ایجاد تفرقه و ناامیدی حضور مردم را در این عرصه سیاسی نمی‌خواهد در حالیکه مردم با شرکت، انتخاب و مطالبه‌گری خوب و انسجام و وحدت دلها می‌توانند این برگ زرین نظام جمهوری اسلامی ایران را با بصیرت و آگاهی ورق بزنند.
وی حضور خود در نخستین کنگره بین‌المللی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در خدمت مؤمنان را باعث افتخار عنوان و اظهار امیدواری کرد: همه ما در راه اسلام و قرآن و شهدا بتوانیم قدم برداریم.
به گفته وی برگزاری این کنگره مصداق مزد رسالت نبوی، ولایت‌مداری ومودت به ذوالقربی و به فرزندان رسول خدا و منسوبین به اهل بیت عصمت و طهارت است.

مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن محمدباقر(ع) امروز چهارشنبه ۲۰ دی در مشهد اردهال آستان مقدس حضرت علی بن محمدباقر(ع) برگزار شد و آیین اختتامیه این کنگره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

قرائت قرآن توسط استاد حاج احمد ابوالقاسمی، شعر خوانی احمد بابایی، سخنرانی امام جمعه کاشان و استاد رجبی دوانی دبیر علمی کنگره، سخنرانی سیدظهیر الحسن نقوی؛ مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا، قرائت پیام آیت الله نوری همدانی به کنگره توسط امام جمعه مشهد اردهال، رونمایی از تمبر کنگره، اجرای گروه سرود، مداحی حاج مهدی رسولی و قرائت سلام بر حضرت سلطانعلی و پخش کلیپ حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور ۱۳۹۵ در مشهد اردهال برای نخستین بار از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان در آستان مقدس این امامزاده لازم التعظیم بود.

حضرت سلطانعلی (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری بنا به دعوت مردم فین و کاشان به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مسجد جامع و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان، گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نابرابر و ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا در مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.