۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 954831

اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده، در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

طوفان لحظه‌ای در راه اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این وضعیت در فریدونشهر، سمیرم، خوانسار، نایین، گلپایگان، ورزنه، مبارکه، انارک، شهرضا، دهاقان، بویین میاندشت و اصفهان پیش بینی شده است.

احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌های جنوب و غرب و شرق بواسطه گرد و خاک محلی، اختلال در سفرهای برون و درون شهری، آسیب رسیدن به صنعت کشاورزی و گلخانه‌ها و سازه‌های شهری و روستایی، سقوط بنرها، سقوط از ارتفاع، شکستن درختان فرسوده و اختلال در تردد وسائط نقلیه در محورهای اصفهان به یزد و چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا ضمن احتیاط در سفرها، تجهیزات لازم و سوخت کافی همراه داشته باشند و برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ، از فعالیت در فضای باز، ارتفاع و کوهنوردی خودداری و تدابیر پیشگیرانه را برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بیندیشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار نارنجی از بعدازظهر امروز تا شنبه هفته آینده، با عبور سامانه ضعیف از روی استان، ناپایداری‌هایی بصورت بارش پراکنده باران و برف در مناطق مُستعد غربی، وزش تُندباد در بیشتر مناطق و وقوع طوفان‌ لحظه‌ای گاهی همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق غربی، جنوبی و شرقی استان پیش بینی شده است.

محمدرضا رفیعی افزود: با توجه به وزش باد از عصر امروز بتدریج از غلظت آلاینده‌ها در شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

رفیعی برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه(فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر وزش باد شدید و در نواحی مُستعد غرب بارش برف و باران و برای روز جمعه هوای قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و در نیمه مرکزی، غرب، جنوب و شرق وقوع طوفان لحظه‌ای و در نواحی مُستعد غرب بارش برف پیش بینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.