سران مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای مشترک هرگونه تلاش برای از بین بردن آرمان فلسطین و کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را محکوم کردند.

اردن، مصر و تشکیلات خودگردان کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به همراه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم پادشاه اردن نشستی را با محوریت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در شهر العقبه اردن برگزار کردند.

در بیانیه اجلاس سه جانبه العقبه آمده است: ما نسبت به ایجاد مناطق امن در غزه هشدار می‌دهیم و بر لزوم توانمندسازی فلسطینی‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود تاکید می‌کنیم.

حاضران در این نشست همچنین تاکید کردند: تمام تلاش‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین و جدا کردن غزه از کرانه باختری را رد می‌کنیم.

در بیانیه نشست العقبه همچنین تاکید شد: ما بر مخالفت و مقابله خود با هرگونه طرح اسرائیل برای جابجایی فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و ضرورت محکومیت بین‌المللی این اقدامات تاکید می‌کنیم.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.