جمعی از شخصیت های سیاسی-پارلمانی فدراسیون روسیه و سفیران و نمایندگان دیپلماتیک برخی کشورها در مسکو که در میان آنها سفرای شماری از کشورهای اروپایی نیز بودند، با حضور در سفارت کشورمان دفتر یادبود شهدای حادثه تروریستی کرمان را امضا کردند.

گشایش دفتر یادبود شهدای کرمان در مسکو؛ اروپایی‌ها هم به سفارت ایران آمدند

به گزارش قدس آنلاین این دفتر یادبود به دنبال شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی کرمان روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو گشوده شد.
کنستانتین کاساچوف نایب رئیس مجلس سنای (شورای فدراسیون) فدراسیون روسیه، ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از جمله مقامات ارشد روس حاضر در این آیین بودند.
معاون وزیر توسعه اقتصادی و برخی شخصیت‌های مذهبی همچون معاون شورای مفتیان، برخی شخصیت‌های اهل تسنن و تشیع روسیه، سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌ها، وابستگان نظامی و سازمان‌های دیپلماتیک مستقر در مسکو و علاقمندان دینی- مذهبی جهت تسلیت و همدردی با مردم و دولت ایران و امضای دفتر یادبود در محل سفارت حاضر شدند.
آنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران ، ضمن ابلاغ پیام همدردی دولت‌های خود به حسین ملکی معاون سفیر ایران در مسکو، اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

 انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان تاکنون ۹۳ شهید و ۲۸۴ مجروح داشته که تاکنون بیشتر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند و اکنون ۵۱ نفر از آنان در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.