وزیر آموزش و پرورش گفتمان اتحاد مدرسه، مسجد و خانواده گفتمان برکت آفرین دانست و گفت: هیچ مانعی بر سر این اتحاد وجود ندارد الا ویژگی‌های فردی؛ ما حق نداریم هیچ منفعت فردی و سازمانی را بر منفعت جامعه و نظام ترجیح دهیم.

وزیر آموزش و پرورش: روح سند تحول، اتحاد، انسجام و یکپارچگی است

رضا مراد صحرایی در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که عصر امروز در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: راهبر اصلی ما اتحاد، انسجام و یک‌پارچگی است.

وی با اشاره به اینکه همه درحال تلاش هستند ولی این تلاش به صورت جداگانه است، مطرح کرد: نتیجه رویکرد نقطه‌ای بودن، واکنشی بودن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد دوم نظام‌مند است، عنوان کرد: در رویکرد دوم نقاط درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند و بی‌نهایت فرصت جدید از این همکاری خلق خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر حوزه و آموزش و پرورش نیز در کنار یکدیگر اقدام کنند، بسیار اثرگذار خواهد بود و فرصت‌های جدیدی خلق خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه جایگاه مدرسه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال فرمودند که عبور از گردنه‌های پیشرفت بدون همکاری آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ایران قوی، مدرسه قوی می‌خواهد، تصریح کرد: با مدرسه قوی، جامعه قوی، اقتصاد پویا و فرهنگ غنی خواهد شد و مدرسه مزرعه قدرت‌مندی جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از یاری حوزه برای رسیدن به هدف مدرسه قوی استقبال خواهیم کرد، یادآور شد: اگر دانش آموز در مدرسه توحید، معاد، نبوت، احترام به پدر و مادر، احترام به جامعه، ایثار، فداکاری، ابتکار، کارآفرینی، تعهد و ... را آموزش ببیند، در هر جامعه‌ای سرپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امروز تشنه معارف و آموزش‌ها هستند، ابراز کرد: اگر امروز در حادثه تروریستی کرمان می‌بینیم که ثلث شهدا، دانش آموز هستند، نشان می‌دهد که آموزش و پرورش وسط میدان است.

صحرایی با اشاره به اینکه روح سند تحول، اتحاد، انسجام و یکپارچگی است، بیان کرد: در سند تحول با یکدیگر برنامه‌ریزی خواهیم کرد و تخصصی این برنامه‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نقطه تماس تمام حاکمیت با خانواده مدرسه است، اظهار داشت: مدرسه تنها مکانی است که تمام افراد جامعه بدون توجه به هر سیاست و رویکردی فرزاندانشان را به حاکمیت می‌سپارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسجد یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی است، مطرح کرد: برقراری ارتباط مدارس با مساجد بسیار اهمیت دارد و این یک تکلیف قانونی و شرعی است.

وی با بیان اینکه مدیران کل آموزش و پرورش باید گفتمان‌سازی کنند، عنوان کرد: گفتمان اتحاد مدرسه، مسجد و خانواده گفتمان برکت آفرین است.

صحرایی با اشاره به اینکه هیچ مانعی بر سر این اتحاد وجود ندارد الا ویژگی‌های فردی، خاطرنشان کرد: حق نداریم هیچ منفعت فردی و سازمانی را بر منفعت جامعه و نظام ترجیح دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.